جدال سرخابی‌ها با نفت و ذوب‌آهن

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در چارچوب دیدارهایی معوقه برگزار خواهد شد و طی آن استقلال به مصاف صنعت نفت و پرسپولیس با ذوب آهن دیدار می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و در راستای برگزاری دیدارهای معوقه امشب سه مسابقه برگزار خواهد شد.این مسابقات  در حالی امشب برگزار می‌شود که پرسپولیس در اصفهان میهمان ذوب آهن است و استقلال هم به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می‌رود.

سرخ‌پوشان به دنبال بازگشت به صدر

اولین دیدار این روز از مسابقات را تیم پرسپولیس از ساعت ۱۹ و ۳۰ برگزار خواهد کرد. تیم فوتبال پرسپولیس هفته گذشته توانست برابر استقلال رقیب دیرینه اش در دربی پایتخت به برد ارزشمندی دست یابد، اما  درگیری‌های بعد از بازی برای سرخپوشان گران تمام شد و سید جلال حسینی و فرشاد فرجی  کاپیتان و مدافع  پرسپولیس به علت محرومیت در بازی با ذوب آهن حضور ندارند.البته با توجه به اینکه سید جلال حسینی یکی از مهره‌های کلیدی پرسپولیس در خط دفاع محسوب می‌شود، غیبت این بازیکن می‌تواند برای سرخپوشان دردسرساز شود و باید دید گل محمدی چه بازیکنی را جایگزین کاپیتان تیمش می‌کند.

پرسپولیس دوباره به اصفهان می‌رود؛ جایی که همین دو هفته پیش حاشیه‌ها و اتفاقات زیادی گریبانش را گرفت و تبعاتش در همین بازی با ذوب‌آهن ادامه دارد. پرسپولیس در همان شهر مقابل تیم دیگر اصفهان بازی خواهد کرد که شرایط متفاوتی نسبت به سپاهان دارد و به‌جای کورس قهرمانی برای فرار از سقوط تلاش می‌کند.ذوب‌آهن بعد از حضور مجتبی حسینی در رأس کادر فنی‌اش شرایط بهتری پیدا کرده. آنها در چهار بازی لیگ برتری‌شان در سال جدید استقلال و صنعت‌نفت را شکست داده‌اند، مقابل پدیده متوقف شده‌اند و به گل‌گهر باخته‌اند. با این حال با این روند رو به رشد آنها هنوز در منطقه خطر قرار دارند. در واقع این بازی هم برای ذوب‌آهن که در حال فرار از سقوط است هم پرسپولیسی که نمی‌خواهد در کورس با سپاهان عقب بیفتد و همچنان مدعی اصلی قهرمانی باشد حکم یک فینال بزرگ را خواهد داشت.

این فینال البته تا حدودی تحت تأثیر محرومیت و مصدومیت چند بازیکن پرسپولیس قرار دارد و تا حدودی شرایط این تیم را سخت خواهد کرد اما تیم یحیی بیخ گوش سپاهان همچنان می‌خواهد رقابت بر سر قهرمانی را نزدیک و موبه‌مو نگه دارد.پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی عقب‌افتاده با سپاهان هم‌امتیاز خواهد شد اما برای رسیدن به صدر جدول نیاز به برد با تفاضل گل بیش از سه دارد که کار بسیار دشواری در اصفهان به نظر می‌رسد. پرسپولیس این فصل در بازی‌های خارج از خانه شرایط جالبی نداشته و امتیازهای زیادی از دست داده اما این‌بار با وجود کمبودهایش دنبال پیروزی است. سرخپوشان پایتخت رقابت تنگاتنگی با سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال دارند و آن‌ها برای رسیدن به صدر جدول نیاز به پیروزی برابر ذوب آهن دارند، اما کار سختی در اصفهان در پیش دارند.در آن طرف، تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ برتر برابر استقلال به برتری دست یافت، اما در جام حذفی مقابل آبی پوشان شکست خورد و از گردونه این رقابت‌ها کنار رفت.شاگردان حسینی وضعیت خوبی در جدول رده بندی ندارند و با ۲۱ امتیاز در جایگاه چهاردهم هستند. آن‌ها برای بقا در لیگ برتر نیاز به برد برابر سرخپوشان پایتخت دارند، اما با حریف قدرتمندی مواجه هستند.تقابل گل محمدی و حسینی همکاران سابق در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید.

آبی‌پوشان در پی ِ فرار از بحران

فرهاد مجیدی و هواداران استقلال که طی هفته‌های گذشته نتایج خوبی در لیگ نگرفته، امیدوارند بتواند در آبادان برنده شود. اتفاقی که اگر رخ دهد، استقلال می‌تواند تا رده سوم جدول صعود کند و فاصله‌اش با سپاهان صدرنشین را به ۱۱ امتیاز کاهش دهد. تیم استقلال بعد از ۲ شکست متوالی برابر تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس با ۳۴ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارد.آبی پوشان پایتخت قصد دارند با کسب ۳ امتیاز بازی در آبادان شکست‌های قبلی خود را جبران کنند و به رتبه سوم بازگردند و در کورس مدعیان قهرمانی قرار بگیرند. شاگردان مجیدی در جام حذفی توانستند با برتری برابر تیم ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها  صعود کنند و با روحیه بالا به مصاف صنعت نفت آبادان می‌روند.

شیخ دیاباته و احمد موسوی از استقلال و حسین ساکی، رحیم زهیوی، مهدی زبیدی و حسن بیت سعید از صنعت نفت آبادان غایبان این بازی هستند.استقلال مقابل صنعت نفت آبادان به رغم آنکه حریف بخشی از بازیکنان مهم خود را در اختیار ندارد اما نباید خود را از پیش برنده بداند. نفتی‌ها در غیاب بازیکنانی رحیم زهیوی، حسن بیت سعید و مهدی زبیدی نیز سابقه پیروزی در لیگ را دارند و صرف اینکه تصور کنیم این بازیکنان در ترکیب زرد پوشان آبادانی نیستند و پیروزی استقلال قطعی است، تحلیل درستی به حساب نمی‌آید. فرهاد مجیدی در این بازی باید تیمش را با آرایشی مطمئن به میدان بفرستد. او از وجود شیخ دیاباته محروم است. مهاجمی که حضورش می‌توانست عیار خط حمله استقلال را افزایش دهد. شیخ هر قدرهم که ناآماده باشد اما درخط حمله تیمش بسیار اثرگذار است. با این حال بردی که استقلال مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی در غیاب این بازیکن به دست آورد، نشان می‌دهد سرمربی استقلال می‌تواند در غیاب این مهره تأثیرگذار نیز چشم به ۳ امتیاز این بازی بدوزد و برنده این بازی مهم لقب بگیرد.بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید.حمید حاج ملک از گیلان بازی تیمهای فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران را قضاوت می کند.

کد خبر: 16603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =