اکران عاشقانه همراه با قلیان!

این روزها که صاحبان سالن‌های سینما در خط مقدم بحران اقتصادی هستند، برخی پردیس‌ها به عنوان راهکار برای رونق دادن  به کارشان سراغ اکران‌های محدود و خانوادگی و حتی دو نفره همراه با قلیان رفته‌اند!

به گزارش آتیه آنلاین، از ۱۸ اردیبهشت ماه با تغییرات ایجاد شده در مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، دیگر خطر تعطیلی سالن‌ سینماها را تهدید نمی‌کند، با این حال نبود فیلم‌های پرطرفدار در سبد اکران و همچنین از بین رفتن عادت سینما رفتن، مهمترین چالش‌های سینمای ایران پس از بازگشایی سراسری سینماهاست. در بریتانیا و فرانسه با تسریع در روند واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌های دوران پساکرونا مراکز فرهنگی و سالن‌های سینما نیز در این دو کشور اروپایی به‌تدریج در مسیر بازگشایی قرار گرفته‌اند اما در ایران که سرعت واکسیناسیون کم است و هنوز مشخص نیست چه زمانی میزان قابل توجهی از جمعیت کشور واکسینه خواهند شد، افق وضعیت سینماها همچنان تاریک است.

در چنین شرایطی که صاحبان فیلم‌های پرفروش میل و انگیزه‌ای برای اکران فیلم‌هایشان ندارند و نه از سوی صنف و نه از سوی مدیران، برنامه‌ای برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر ارائه نشده است،در هفته اخیر صفحه مجازی پردیس سینمایی شهرک طی یک اطلاعیه خبر داده امکان اکران خصوصی را برای افراد فراهم می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده این پردیس برای اکران اختصاصی بالای ۲۰ نفر، نفری ۵۰ هزار تومان، بین ۱۰ تا ۲۰ نفر، نفری ۱۰۰ هزار تومان، زیر ۱۰ نفر نفری ۱۷۰ هزار تومان و اما برای سینمای اختصاصی دو نفره، نفری ۲۵۰هزار تومان در نظر گرفته است. نکته عجیب آنجاست که در ادامه این اطلاعیه عنوان شده؛ «قلیونتم سفارش می دی می بری تو سینما».این در حالی ست که استعمال هرگونه دخانیات حتی سیگار در سالن‌های سینما ممنوع است و طبق استانداردهای سالن سازی، سالن‌های سینما به آژیر و سیستم‌های اطفای حریق مجهز هستند و در صورت مشاهده کمترین دود این سیستم‌ها فعال می‌شوند.

امیر پدرام علیزاده مالک سینما شهرک در گفت‌وگویی با «ایران» انتشار این اطلاعیه را تأیید کرده و در عین حال آن را حاصل یک اشتباه در تبلیغ و فضاسازی رسانه‌ای عنوان می‌کند. او در توضیحات تکمیلی می‌گوید: «به دنبال راهکاری برای جذب مخاطب بودیم. به همین منظور از اوایل هفته گذشته یک گروه ایده پرداز به تیم اجرایی اضافه شد، با تعدادی بلاگر اینستاگرامی که با فیلمسازان و پخش کننده‌های سینما ارتباط داشت. قرار بود در ساعاتی که مخاطب نداریم کلاس آموزشی و برنامه‌های فرهنگی برگزار کنند، تئاتر اجرا کنند، سریال‌های شبکه نمایش خانگی را بخریم و در سالن نمایش بدهیم. ادمین این گروه اطلاعیه‌ای در استوری منتشر کرد که استفاده از دو کلمه در آن حساسیت برانگیز بود. تذکر دادم که کلمه عاشقانه و استعمال قلیان حذف شود. استوری ۱۰ صبح حذف شد اما انتشار آن در یک سایت سینمایی خبرساز شد.»

علیزاده در ادامه می‌افزاید: «به دنبال طرحی برای زنده شدن سینما و جان گرفتن سالن‌ها بودیم. دو سال است که سینما مرده و هیچ درآمدی از سالن سینما نداریم. تعطیلی سالن‌های سینما، فود کورت ها و رستوران‌های همجوار سالن‌ها را هم به تعطیلی کشانده است. من مالک خصوصی هستم. نه به حوزه هنری وابسته هستم و نه وابسته به شهرداری، باید هزینه آب و برق و دستمزد کارمندان را بدهم. در حالی که از ابتدای سال ۱۰ بلیت هم نفروخته‌ایم.»

روز گذشته محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی به تسنیم گفته بود؛ با تذکر ما قرار شد که این سینما تحت هیچ عنوان این عمل خلاف قانون را انجام ندهد. ضمناً این سینما مجدداً حق انتشار چنین پستی را ندارد. در صورتی که این سینما یا هر سینمای دیگر عمل خلاف قانون انجام دهند مدیریت سینما عزل خواهد شد و درجه سینمایی آن کم می‌شود.

کد خبر: 16589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =