سلام دوباره به کنسرت‌ها؟

در ۱۵‌ ماه گذشته جز اجرای برخی از گروه‌های پاپ در منطقه آزاد کیش کنسرتی برگزار نشده با این حال همچنان از پاسخ ستاد کرونا به نامه معاون هنری وزیر ارشاد درباره برگزاری کنسرت‌ها خبری نیست.

به گزارش آتیه‌آنلاین، از ابتدای سال ۱۴۰۰ که  کشور درگیر موج چهارم ویروس کرونا شد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک اقدام پیشگیرانه کلیه فعالیت‌های هنری اعم از اجرای تئاتر، اکران فیلم و برگزاری کنسرت ها را تعلیق کرد. تا اینکه ۲۱ اردیبهشت امسال معاونت هنری وزارت ارشاد در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست قرار گرفتن اجراهای موسیقی در گروه دو مشاغل و از سرگیری اجراهای موسیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ارائه داد اما تا به امروز خبری از پاسخ ستاد به نامه معاون هنری درباره برگزاری کنسرت‌ها نیست.

حسینی خطاب به ستاد ملی مبارزه با کرونا نوشت: «عطف به نامه قبلی مبنی‌بر تجدیدنظر در گروه‌بندی مشاغل و پیرو جلسه کارگروه کارشناسی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره قرار گرفتن سینما و تئاتر در گروه ۲ مشاغل به آگاهی می‌رساند، بسیاری از اجراهای صحنه‌ای موسیقی در گونه‌های ردیف دستگاهی، نواحی و کلاسیک در سالن‌های کوچک و معمولا با مخاطبان محدود برگزار می‌شود و از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد محدود تماشاگران با استفاده از درصدی از ظرفیت سالن با اجرای تئاتر و نمایش فیلم مشابهت دارد. پس مقتضی است در گروه ۲ مشاغل قرار بگیرد تا امکان برگزاری این گونه اجراها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر شود.»

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز در همین راستا گفته که نزدیک به ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط کامل با موسیقی هستند. این‌ها باید در این شرایط چه کنند؟ اکنون که اجراهای زنده موسیقی تعطیل شده‌اند آیا ما می‌دانیم این عزیزان با چه شرایطی مشغول زندگی هستند؟ آیا فهمیده‌ایم حالا که بسیاری از کنسرت‌ها در تعطیلی محض هستند این هنرمندان چگونه زندگی خود را اداره می‌کنند؟ به هر حال این دیدگاه غلطی است که در موسیقی فقط همه‌چیز را با سلبریتی‌ها ارزیابی کنیم چرا که غیر از این افراد شناخته‌شده، هنرمندان شریفی در حوزه موسیقی حضور دارند که به شدت در انتظار آمدن روی صحنه و اجرای برنامه مقابل مخاطبان به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

حالا که مشخص نیست چرا ستاد ملی مبارزه با کرونا با انتقال اهالی موسیقی به گروه شغلی ۲ موافقت نمی‌کند برخی از تهیه‌کنندگان و خوانندگان هم ترجیح دادند تا کنسرت‌های خود را با قیمت‌های نجومی که همچنان بدون نظارت و کارشناسی مجموعه‌های نظارتی صورت می‌گیرد، در جزیره کیش برگزار کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، روز سوم خرداد کنسرت بهنام بانی در فضای باز مجموعه خلیج فارس جزیره کیش با قیمت بلیت‌های ۱۸۰ تا ۳۶۰ هزار تومان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. روز سه‌شنبه چهارم خرداد ماه نیز کنسرت آرون افشار با قیمت بلیت ۱۸۰ تا ۳۶۰ هزار تومان در فضای باز مجموعه خلیج فارس جزیره کیش برگزار می‌شود. این در حالی است که روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه نیز کنسرت علی زندوکیلی با قیمت بلیت ۱۸۰ تا ۳۶۰ هزار میزبان مخاطبان خواهد بود.

همچنین با گذشت یک سال از کنسرت آنلاین همایون شجریان زمزمه‌های برگزاری کنسرت آنلاین شهرام ناظری به گوش می‌رسد. به تازگی بنرهایی در سطح شهر تهران با جمله «شهرام ناظری بر صحنه‌ای به وسعت ایران» همراه با تصویر خواننده، نصب شده است که از اجرای آنلاین «آوای دوست» توسط او خبر می‌دهد.بر اساس این پوسترها قرار است این استاد موسیقی ایران جمعه- هفتم خرداد- ساعت ۲۱ از طریق یکی از شبکه‌های تلویزیون اینترنتی برای مخاطبان به اجرای موسیقی بپردازد.

در نهایت کمتر کسی فکر می‌کرد ماجرای کرونا تا این روزها ادامه پیدا کند و دو سال  بر اغلب اتفاقات مهم موسیقی کشورمان که برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم از مهم‌ترین آن‌هاست، سایه بیندازد. حالا تنها باید منتظر ماند و دید در  ماه‌های آینده  موسیقی بازهم به دوران اوج خود باز می‌گردد یا سال تلخ دیگری در انتظار این هنر خواهد بود؟

کد خبر: 16507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =