خرید هیجانی در فضای مجازی مجاز نیست

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: فردی که با ایجاد فروشگاه جعلی در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۶۵میلیون ریال از یک شهروند مشهدی کرده بود شناسائی و دستگیر شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع شکواییه ای به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری ۶۵  میلیون ریالی از یک شهروند مشهدی، موضوع در دستور این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که پس از ثبت سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده، بعد از چند روز هیچ کالایی برای خریدار ارسال نشده و فروشنده پاسخگوی تلفن او نبوده است. در ادامه کارشناسان پلیس فتا با پی‌جوئی های فنی و تخصصی عامل این کلاهبرداری را شناسائی و دستگیر کردند.

سرهنگ جهانشیری بیان داشت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد این متهم به دلیل مشکلات مالی که داشته است اقدام به ایجاد یک فروشگاه مجازی نموده و پس از دریافت هزینه کالا از مشتریان، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی مکان امنی برای داد و ستد و خریدهای اینترنتی نیست و در حال حاضر ساز و کار خرید اینترنتی از شبکه های اجتماعی تعریف نشده است و فقط فروشگاههای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک که به حرف e” "  کوچک  مجوز فروش اینترنتی دارند که با کلیک بر روی ای نماد می توان به مشخصه های فروشگاه از جمله تاریخ اعتبار، شماره تماس و هویت عامل فروش پی برد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با برقراری تماس به شماره ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان مرکز فوریت های این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر: 16492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =