نبرد غول‌های جزیره برای تصاحب سهمیه اروپا

سه تیم لسترسیتی، چلسی و لیورپول برای دو سهمیه باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا جدالی سختی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، به روزهای حساس خود رسیده است. هرچند قهرمانی منچسترسیتی پیش از پایان رسمی فصل مسجل شده اما رقابتی که سه تیم لیورپول، لسترسیتی و چلسی برای تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر در ادامه فصل خواهند داشت دیدنی خواهد بود و حساسیت مسابقات پایانی لیگ جزیره را دو چندان کرده است. از بین ۴ سهمیه‌ای که به تیم‌های انگلیسی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا تعلق می‌گیرد دو سهمیه به منچسترسیتی و منچستر یونایتد رسیده است اما تکلیف نهایی دو سهمیه دیگر هنوز مشخص نیست و سه تیم رقابتی تنگاتنگی خواهند داشت تا در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد از حضور در این رقابت محروم نباشند. 

تیم چلسی در حال حاضر در رده سوم جدول مسابقات لیگ برتر انگلیس قرار دارد. با این حال هنوز حضورش در بین سهمیه‌های اروپا قطعی نیست. این تیم بازی پایانی خود را باید برابر آستون ویلا و در خانه حریفش برگزار کند. پیروزی سه‌شنبه مقابل این تیم به این معناست که سرنوشت چلسی در دستان خودش است. پیروزی در خانه استون‌ ویلا باعث می‌شود صعود آن‌ها قطعی شود. اگر چلسی این بازی را نبرد اما نتیجه‌ای که می‌گیرد، -تساوی یا شکست- مشابه نتیجه یکی از دو تیم لستر یا لیورپول باشد، باز هم به لیگ قهرمانان راه خواهد یافت. اگر آن‌ها برابر استون ویلا به تساوی برسند و لستر و لیورپول، هیچ‌کدام پیروز نشوند، چلسی به لیگ قهرمانان می‌رسد. اما اگر چلسی در ویلا پارک شکست بخورد، تنها به شرطی به لیگ قهرمانان راه می‌یابد که یا لیورپول به پالاس ببازد و یا لستر مقابل تاتنهام پیروز نشود. اگر چلسی در جمع 4 تیم برتر قرار نگیرد، برای راهیابی به فصل بعد لیگ قهرمانان، تنها باید منچسترسیتی را در فینال شنبه هفته آینده این فصل لیگ قهرمانان ببرد تا به عنوان مدافع قهرمانی جواز حضور در فصل بعدی را بدست بیاورد.

تیم دیگری که برای رسیدن به اروپا و حضور در مسابقات لیگ قهرمانان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد، تیم لیورپول است. تیمی که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و نتوانست هواداران خود را راضی نگه دارد. حالا شاید کسب سهمیه اروپا بتواند کمی هواداران را راضی کند. هر چند بدبین‌ترین هوادار لیورپول هم فکرش را نمی‌کرد تنها دستاورد تیمشان در فصلی که گذشت سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا باشد. لیورپول در بازی پایانی باید در آنفیلد به مصاف تیم کریستال پالاس برود.سرنوشت تیم لیورپول برای رسیدن به سهمیه در دستان خودش نیست و باید نظاره‌گر نتایج حریفان خود نیز باشد.  چرا که ممکن است حتی در صورت پیروزی به خاطر تفاضل گل یا گل زده، پایین‌تر از لسترسیتی قرار بگیرد اما پیروزی 3 بر صفر در خانه برنلی به این معنا است که پیروزی مقابل پالاس در خانه، کارشان را تا حد زیادی راحت خواهد کرد. اگر لیورپول و لستر پیروز شوند، لسترسیتی باید با 4 گل بیشتر از لیورپول، تاتنهام را شکست دهد تا به لیگ قهرمانان برسد. اگر لیورپول یک بر صفر پالاس را شکست دهد، لستر باید پنج بر صفر پیروز شود.  البته اگر چلسی در بازی پایانی خود متحمل شکست شود، پیروزی برای لیورپول و لستر باعث خواهد شد که هر دو تیم به لیگ قهرمانان راه یابند و چلسی سهمیه را از دست بدهد. 

از طرفی اگر لیورپول مقابل کریستال پالاس به تساوی برسد و لسترسیتی هم نتواند در دیدار پایانی برابر تاتنهام پیروز شود، این تیم لیورپول خواهد بود که به لیگ قهرمانان راه می‌یابد. اگر هر دو تیم ببازند، تفاضل گلشان به این معنا است که لیورپول تنها در صورت شکست 5 بر صفر یا بدتر از آن، صعود به لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد.

البته این در حالی است که تیم های ششم تا دهم جدول رده بندی نیز هنوز روی کاغذ شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا دارند اما خیلی بعید به نظر می رسد سه تیم مدعی چلسی ، لیورپول و لستر مجالی به تیم های پایین تر جدول برای راهیابی به اروپا بدهند. 

کد خبر: 16407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =