جرایم سرخابی‌ها و نفعی که فدراسیون می‌برد

جرایم نقدی آرای صادر شده در خصوص حواشی مسابقات استقلال، پرسپولیس و سپاهان به یک میلیارد و ۲۳۰‌ میلیون تومان می‌رسد. مبلغی که به فدراسیون تعلق می‌گیرد و در وضعیت مالی فعلی به کمک آن‌ها خواهد آمد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران در یکی دو هفته اخیر با حاشیه‌ها و جنجال‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرد. حاشیه‌های عجیب و غریب در اصفهان و قبل و بعد از دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان یا برگزاری یک دربی که در عین بی‌کیفیت بودن از لحاظ فنی همه جور حاشیه و درگیری در دل خود داشت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد این حواشی اما به پایان مسابقات بسنده نکرد و به کمیته انضباطی رسید. خاطیان و شاکیان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفتند تا به بررسی دقیق‌تر موضوع کمک کرده و برای گرفتن احکام خود اعلام آمادگی کنند. 

پس از کش‌و قوس‌های فراوان در نهایت چند روز قبل بالاخره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای دو بازی جنجالی لیگ بین پرسپولیس با سپاهان و پرسپولیس با استقلال را منتشر کرد. مربی استقلال، دو مدافع پرسپولیس و مدافع سپاهان در این آرا محروم شدند. بر اساس آرای اعلام شده در خصوص تخلفات انتسابی به باشگاه‌های پرسپولیس تهران و استقلال تهران بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی هر کدام به دو جلسه محرومیت قطعی در مسابقات رسمی محکوم شدند. مهدی ترابی و محمد نادری هم هرکدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی و تمامی این افراد و همچنین سید احمد موسوی هر یک به پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال و باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

در خصوص تخلفات انتسابی به باشگاه‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران نیز سیدجلال حسینی و عزت‌ پورقاز به یک جلسه محرومیت قطعی از همراهی تیم‌های خود در مسابقات رسمی محکوم شدند. جریمه سعید آقایی و محمدرضا حسینی نیز یک جلسه محرومیت تعلیقی است که مدت تعلیق تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت. تمام نفراتی که نامشان در پرونده بازی سپاهان و پرسپولیس آمده، هر ‌یک به پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس نیز هرکدام به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

همچین احسان کوراهیه و یاسر جمال‌بافقی نیز هر یک به ترتیب به شش ماه و سه ماه محرومیت از ورود به ورزشگاه‌های فوتبال کشور و نیز پرداخت مبلغ‌ ۲۰۰ میلیون ریال و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند. ضمنا با توجه به وقوع حوادث تلخ در چند بازی متعدد در مسابقات گذشته دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مقابل یکدیگر و از باب تکمیل مجازات حکم بر برگزاری مسابقات‌ دو تیم یاد شده در فصل آتی لیگ برتر اعم از رفت‌و برگشت در خارج از ورزشگاه‌های خانگی این دو تیم و در شهر و استان بی‌طرف به تشخیص سازمان لیگ مستند به ماده ۱۱۸ از مقررات انضباطی موصوف صادر می‌گردد.

جریمه‌های میلیاردی در جیب فدراسیون ِ بدهکار!

با مرور آرای صادر شده و درخصوص جرایم نقدی جمعا به مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۳۰‌ میلیون تومان می‌رسیم. در جمع پرسپولیسی‌ها، فرشاد فرجی و مهدی ترابی جمعا۱۵۰‌میلیون و باشگاه پرسپولیس نیز۱۵۰‌میلیون تومان بابت حواشی دربی و سیدجلال حسینی، سعید آقایی و محمدحسین کنعانی‌زادگان جمعا به مبلغ ۲۲۵ میلیون و باشگاه پرسپولیس‌۱۰۰ میلیون تومان بابت بازی با سپاهان جریمه شدند که جمع جرایم پرسپولیسی‌ها، ۶۲۵ میلیون تومان است. در جمع آبی‌پوشان نیز محمد نادری، سیداحمد موسوی و بهزاد غلامپور جمعا به میزان ۲۲۵ میلیون و باشگاه استقلال نیز ۱۰۰ میلیون جریمه شد که جمع جرایم آبی‌پوشان به عدد ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است. در جمع اصفهانی‌ها نیز عزت‌ پورقاز و محمدرضا حسینی جمعا ۱۵۰ میلیون و باشگاه سپاهان‌۱۰۰ میلیون جریمه شدند که مجموع جرایم اصفهانی‌ها رقم ۲۵۰ میلیون تومان است.

همچنین احسان کوراهیه و یاسر جمال بافقی از ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان جمعا ۳۰ میلیون تومان جریمه شدند تا مبلغ کلی جرایم ناشی از حواشی بازی‌های پرسپولیس با استقلال و سپاهان به عدد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برسد. جرایم نقدی سنگین درحالی صادر شده که خاطیان با محرومیت‌های کوتاه‌مدت خیالشان بابت همراهی تیمشان راحت است و گویا کمیته انضباطی فدراسیون بیشتر از آن‌که به فکر صدور احکام بازدارنده باشد به بحث درآمدزایی توجه کرده است. فدراسیونی که این روزها بابت عدم بازپرداخت بدهی های خود به شستا به شدت تحت فشار است شاید با این مبالغ بتواند کمی از چاله های خود را پر کند و به وضعیت مالی بد خود سر و سامانی بدهد. عزیزی خادم، رییس تازه به ریاست رسیده فدراسیون فوتبال زمان زیادی لازم دارد تا خرابی های مالی مدیران پیشین به ویژه در پرونده دو سرمربی خارجی یعنی کی روش و ویلموتس را اصلاح کند و وضعیت بحرانی فدراسیون را بهبود ببخشد. اتفاقی که برای رخ دادنش خیلی بیشتر نیاز به جریمه های اینچنینی است!

کد خبر: 16380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =