تشکیل شرکت سهامی عام در حوزه معدن

مدیر عامل ایمیدرو از تلاش‌های این مجموعه برای تشکیل شرکت سهامی عام برای استفاده از سرمایه‌های مردم در بخش معدن خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وجیه الله جعفری امروز در مراسم فعال‌سازی شش هزار محدوده و معدن غیر فعال اظهار کرد: در این سرمایه‌گذاری، چهار بسته متفاوت در نظر گرفته شده است که به صورت مجزا در قالب بسته‌هایی که از تعدادی از محدوده‌ها تشکیل شده است، به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

وی افزود: این واگذاری با شرایط خاص به سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و واگذاری، مشروط به انجام سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت در محدوده معدنی است.

جعفری با اشاره به اجرای طرح در معادن غیر فعال، عملیاتی شدن چنین ایده‌ای را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طرح‌های چندگانه‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است. احیای معادن کوچک یکی از این طرح‌ها است که از طرف وزارتخانه، اجرای آن به ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شده است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: شناسایی معادن غیر فعال و راه‌های فعال سازی این معادن از با مشارکت شرکت‌های مشاوره انجام شد. این معادن عارضه‌یابی شده‌اند.

وی گفت: خیلی از این معادن به دلیل ذخیره کم در محدوده گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری و مسایلی از این دست فعال نشده‌اند. بنابراین باید امکانات سرمایه‌گذاری را برای این بسته‌ها فراهم کرد.

جعفری از تلاش ایمیدرو برای تشکیل شرکت سهامی عام پروژه خبرداد تا با همراهی بورس برای تشکیل این شرکت، بخش معدن بتواند از سرمایه‌های مردمی هم در این حوزه استفاده کند.

کد خبر: 16009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =