طارمی؛ درخشان، پرانگیزه و دور از حواشی

ملی پوش بوشهری فوتبال این روزها در تیم پورتو درخشان ظاهر شده است و توانسته نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در قلب اروپا باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مهدی طارمی را بدون شک باید پر سر و صداترین و خبرسازترین بازیکن فوتبال ایران در سال‌های اخیر دانست. بازیکن بوشهری فوتبال ایران که هر چند از لحاظ فنی همیشه در جمع بهترین‌ها بوده است اما حواشی بیش از حد پیرامونش موجب شده بود تا  در سال‌های اخیر به همان نسبت که به حاشیه‌هایش پرداخته شود، مسائل فنی با کیفیتی که او را در بر گرفته نادیده گرفته شود. مهدی طارمی این فصل راهی پورتو شده است و توانسته با حضور در لیگ فوتبال پرتغال و توپ زدن در یکی از شاخص‌ترین و برترین تیم‌های فوتبال این کشور و البته قاره اروپا تا حد بسیار زیادی از حواشی فاصله بگیرد. اتفاقی که موجب شده سطح بالای کیفیت فنی این بازیکن بیش از قبل به چشم آمده و طارمی را این روزها در جمع بازیکنان برجسته لیگ پرتغال تماشا کنیم. مهاجمی که حتی شانس آقای گلی مسابقات لیگ پرتغال را نیز دارد.

نگاهی به آمار فنی مهدی طارمی از ابتدای فصل تا کنون نشان از این دارد که او توانسته در فاکتورهای متفاوتی جزو بهترین‌ها باشد و راندمان قابل قبولی برای تیمش داشته باشد. مهدی طارمی با دو پاس‌گل خود دیدار پیشین پورتو و یک پاس گل در دیدار شب گذشته، حالا بهترین عملکرد را در این زمینه بین بازیکنان لیگ پرتغال دارد. او تاکنون ۱۳ پاس‌گل به هم بازی‌های خود داده و در صدر جدول بهترین گل‌سازان قرار گرفته است. او تنها بازیکن لیگ پرتغال است که توانسته تعداد گل‌ها و پاس‌گل‌های خود را به بالای ۱۰ برساند و جالب اینکه بین ۵ لیگ معتبر اروپایی تنها ۸ بازیکن توانسته‌اند به چنین آماری دست پیدا کنند.

بازیکن ایرانی تیم پورتو در ترکیب تیمش بیش از آنکه در محوطه جریمه حریفان صاحب توپ شود در خارج از آن توپ را می‌گیرد و بازیکنان حریف را به خود مشغول می‌کند تا در بهترین زمان پاس نهایی را برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کند؛ همان حرکتی که در این بازی هم انجام داد و به گل‌های دوم و سوم تیمش منجر شد. او با دیدی باز دو پاس‌گل بسیار خوب به هم‌تیمی‌هایش داد و ثابت کرد که علاوه‌ بر گلزنی در ارسال پاس‌گل هم تبحر بالایی دارد. سرمربی تیم پورتو به‌خوبی می‌داند که در فصل آینده عدم کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ حتی می‌تواند به قیمت از دست دادن سمتش در این تیم تمام شود چراکه پورتو همیشه بین مدعیان قهرمانی در این مسابقات قرار داشته و این فصل حتی در برهه‌ای مسابقات اختلاف 10 امتیازی بین این تیم و اسپورتینگ‌لیسبون صدرنشین ایجاد شد که اصلا برای هواداران تیم قابل‌قبول نیست. البته با عبور از سد یوونتوس در لیگ قهرمانان توانست محبوبیت زیادی بین طرفداران پورتو کسب کند. 

با تمام این تفاسیر آنچه واضح است و می‌توان به راحتی درباره کارکرد مهدی طارمی در تیم پورتو از آن صحبت به میان آورد، مهارتی کامل و کیفیت بالای این بازیکن است. مهدی طارمی جز بهترین‌های تیمش و بهترین‌های لیگ پرتغال به شمار می‌رود. بازیکنی که اگر در ایران مانده بود و در تیم‌های پرحاشیه لیگ برتر ایران توپ می‌زد، قطعا باز هم هر روز سوژه رسانه‌ها بود، اما نه در راستای تمجید عملکرد ِ فنی که در خصوص حاشیه‌هایی که شخصیت سرکش این بازیکن، او را پای ثابت آن می‌کرد. 

کد خبر: 15876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =