استفاده کارفرمایان از فرصت بخشودگی جرائم

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اجرای طرح بخشودگی جرائم را فرصتی مناسب برای کارفرمایانی دانست که به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند و این بدهی‌ها مشمول جریمه شده است.

حسین امیری‌گنجه در خصوص اجرایی شدن طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان به آتیه‌آنلاین گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارفرمایان و مانع زدایی از تولید، تاکنون چندین بار، طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به استقبال کارفرمایان از اجرای این طرح در سالهای گذشته، گفت: اکنون بیش از ۱۹۰ هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد، ۸۰ هزار کارگاه فعال هستند و حدود ۴ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارند. این کارفرمایان می‌توانند با استفاده از این فرصت، از بخشودگی جرائم بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: نیازی به حضور کارفرمایان در شعبه نیست و متقاضیان استفاده از بخشودگی جرائم می توانند تا پایان تیر ماه امسال با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir  نسبت به درخواست خود اقدام کنند.

وی در خصوص مشمولان طرح بخشودگی جرایم تامین اجتماعی گفت: کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی، حقوقی، دولتی و غیردولتی می‌توانند با ارسال درخواست تقسیط از بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند که حداقل یک سال از زمان تقسیط بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی کار خود بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل خود در دوره تقسیط اقدام کنند.

امیری‌گنجه افزود: بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بیمه‌ای بر مبنای ۱۲ قسط است. البته کارفرمایان می‌توانند حداکثر ۳۶ قسط تقاضا کنند که به صورت پلکانی از ۵۰ تا ۸۵ درصد از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

وی با ابراز امیدواری از این که تمامی کارفرمایان مدیون از این فرصت برای تسویه بدهی های بیمه ای و بهره مندی از بخشودگی جرایم، استفاده کنند، گفت: اینگونه طرح ها به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، در این روزهای سخت اقتصادی کمک کرده و کارفرمایان را در انجام به موقع تعهدات قانونی خود در برابر نیروی کار و پرداخت به موقع حق بیمه یاری می‌رسانند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: قطعا ابلاغ و اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای توسط سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بوده و با رویکرد حمایتی و تقویتی و مساعدت برای احیاء کارگاه‌های بحرانی اجرا می شود.

کد خبر: 15734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =