۱۵۷ متهم به تبلیغ علیه نظام عفو شدند

سخنگوی قوه قضاییه در نشست هفتگی خود از موافقت رهبری برای عفو و تخفیف ۳۷۸۰ نفر خبر داد. از این تعداد ۱۵۷ نفر از محکومین اغتشاشات سالهای ۹۶،‌ ۹۷ و ۹۸ بوده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری سه‌شنبه خود گفت رهبر انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، برای عفو و تخفیف مجازات ۳۷۸۰ نفر موافقت کرده است. از این تعداد ۲۳۰۱ نفر آزاد شده‌اند که ۱۵۷ نفر از آن‌ها محکومین امنیتی بودند. اتهام‌های این افراد تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، شرکت در اغتشاشات سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸ و سال‌های قبل از آن بوده است. سخنگوی قوه قضائیه گفت حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ ماه اخیر مشمول عفو قرار گرفته‌اند که این نشانه تحول بی سابقه در این قوه است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که مبنا در تحول عفو و عفوهای پیشنهادی و اخیر، کار کارشناسی، بررسی دقیق پرونده‌های قضایی، رصد اعمال و رفتار محکومان در دوران تحمل محکومیت در کمیسیون شهرستانی، استانی و مرکزی عفو قوه قضاییه، لحاظ نمودن تنبه، ندامت، توبه و اصلاح مجرمان و عدالت در اجرای عفو در بین محکومان جرایم مختلف است که مورد نظر قرار گرفته است. از آنجاییکه در این قبیل از موارد، کار کارشناسی انجام می‌شود، شاهد هستیم کسانیکه محکومیت آن‌ها مورد عفو قرارگرفته به ندرت مجددا مرتکب جرم می‌شوند یا اصلا مرتکب جرم نمی‌شوند.

کد خبر: 1570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =