پرداخت۲,۳۸۰ میلیارد تومان طی ۱۱ ماه بابت تعهدات کوتاه‌مدت

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۲,۳۸۰ میلیارد تومان طی ۱۱ ماه بابت تعهدات کوتاه‌مدت این سازمان خبر داد.

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با مروری بر عملکرد تعهدات کوتاه‌مدت تامین اجتماعی گفت: بابت تعهدات کوتاه‌مدت طی ۱۱ ماه سال گذشته در مجموع مبلغ ۲,۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت۲,۳۸۰ میلیارد تومان طی ۱۱ ماه بابت تعهدات کوتاه‌مدت

وی افزود: از ابتدای سال گذشته تا بهمن‌ماه سال ۹۹ بابت کمک‌هزینه ازدواج به بیش از ۶۴ هزار نفر مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان، بابت کمک‌هزینه پروتز و اروتز ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ سند به مبلغ ۷۲۴ میلیارد تومان، بابت غرامت دستمزد ایام بیماری بیش از ۵۵۷ هزار سند به مبلغ ۸۴۸ میلیارد تومان، بابت غرامت دستمزد ایام بارداری بیش از ۱۷۵ هزار سند به مبلغ ۵۳۱ میلیارد تومان صادر و بابت کمک‌هزینه مجلس ترحیم (کفن‌ودفن) به بیش از ۶۳ هزار نفر، مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با مقایسه هزینه‌های غرامت دستمزد پرداختی ۱۱ماهه سال ۹۸ و ۹۹ گفت: آمارها نشان از آن دارد که مجموع تعداد موارد غرامت دستمزد پرداخت شده در ۱۱ ماه ابتدای سال گذشته بیش از ۵۶۱ هزار مورد بوده که از این تعداد بیش از ۱۷۸ هزار مورد آن، یعنی بیش از ۳۱ درصد، مربوط به غرامت دستمزد کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در همین بازه، مبلغ ۸۵۵ میلیارد تومان بابت غرامت دستمزد پرداخت شده که بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان آن، یعنی بیش از ۲۲ درصد، مربوط به غرامت دستمزد کرونا بوده است.

وی افزود: مقایسه هزینه‌های پرداختی کفن‌ودفن ۱۱ ماهه سال ۹۸ و ۹۹ گویای آن است که در ۱۱ ماهه ابتدای سال ۹۸، تعداد پرونده‌های مقرر شده کفن‌ودفن پرداختی بیش از ۵۱ هزار مورد بوده، اما این رقم در همان بازه زمانی در سال گذشته به بیش از ۶۳ هزار پرونده رسیده که رشدی ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، در ۱۱ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۷۱.۲ میلیارد تومان بابت کمک‌هزینه کفن‌ودفن پرداخت شده که این رقم با رشدی ۵۹ درصدی، در سال گذشته به ۱۱۳.۴ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی طی یک سال اخیر به منظور مساعدت با مخاطبان برخی دیگر از بازنگری‌ها، اصلاح فرایندها و اتخاذ تمهیدات لازم را انجام داده که از جمله آنان می‌توان به «افزایش تعرفه‌های پروتز و اروتز» اشاره کرد که طی بخشنامه‌ای از آبان‌ماه سال گذشته به واحدهای اجرایی جهت رفاه حال بیمه‌شدگان ابلاغ شد و در این بازنگری، تعرفه برخی از اقلام به میزان ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: صدور و ابلاغ بخشنامه‌ای در اواخر سال گذشته در خصوص تغییر نحوه تعیین «دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌های توافقی» مبتنی بر اصول محاسبات بیمه‌ای، در اجرای مصوبه هیأت ‌مدیره سازمان به منظور افزایش رضایتمندی مخاطبان از دیگر اقدامات بود.

به گفته وی در این خصوص همچنین می‌توان از صدور و ابلاغ بخشنامه «تلخیص، تجمیع و تنقیح ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورهای اداری بیمه‌های توافقی»؛ صدور و ابلاغ «بخشنامه تنقیح و تلخیص بیمه‌های اختیاری»؛ صدور و ابلاغ بخشنامه «پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه»؛ صدور و ابلاغ بخشنامه «نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سازمان و بالعکس» و سرانجام صدور و ابلاغ «بخشنامه بند «خ» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم توسعه» در خصوص نحوه وصول مابه‌التفاوت انتقال کسور بازنشستگی ناشی از تغییر صندوق بازنشستگی ایثارگران، فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان نام برد.

کد خبر: 15673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =