گوترش: خواهان گسترش همکاری سازمان ملل و روسیه هستیم

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی خود با رئیس جمهوری روسیه بر گسترش همکاری دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تاس، دبیرکل سازمان ملل پس از گفتگوی ویدئویی با پوتین نسبت به گسترش همکاری‌های این سازمان بین‌المللی با روسیه ابراز تمایل کرد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بابت مهمان نوازی دولت مسکو و مردم روسیه و همچنین تکرار تعهد روسیه در حمایت از سازمان ملل قدردانی کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دبیرکل سازمان ملل پس از گفتگوی ویدئویی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به تعمیق روابط با فدراسیون روسیه در سه ستون فعالیت این سازمان شامل امنیت، صلح و توسعه پایدار از جمله تغییرات آب و هوایی و تنوع زیستی و همچنین حقوق بشر ابراز تمایل کرد.

بر اساس این بیانیه، در گفتکوی بین دو طرف، دبیرکل سازمان ملل همچنین از دعوت سفر به مسکو قدردانی کرد. همچنین گوترش درباره مسائل چندجانبه‌گرایی،‌ وحدت و همکاری در چارچوب مبارزه با چالش‌های مرتبط با کرونا و تغییرات جوی با پوتین گفتگو کرد و پوتین نیز رویکردهایی را برای حل درگیری‌ها از طریق گفتگوی سیاسی،‌ احترام و درک متقابل ابراز داشت.

گوترش در سفری کاری در مسکو است و روز پنجشنبه یک کنفرانس ویدئویی با پوتین داشت.

بر اساس اعلام کرملین، این دو درباره افزایش نقش سازمان ملل در امور بین‌المللی، مساله فلسطین و اسرائیل،‌ مبارزه با کرونا و تهیه کمک‌های بشردوستانه برای سوریه گفتگو کردند.

کد خبر: 15669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =