ونزوئلا برای انتخابات منطقه‌ای آماده می‌شود

رئیس شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که این کشور به زودی انتخابات محلی برگزار می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، رئیس شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، این کشور قرار است ۲۱ نوامبر سال جاری میلادی در حالی انتخابات منطقه‌ای و محلی برگزار کند که اپوزیسیون خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نیز شده‌اند.

انتخابات شهرداری‌ها و فرمانداری نخستین انتخاباتی است که توسط شورای انتخابات جدید ونزوئلا که اوایل ماه جاری انتخاب شد، برگزار می‌شود و این شورا شامل سه عضو مرتبط با حزب حاکم و دو عضو نزدیک به اپوزیسیون است. شورای قبلی فقط از سوی وفادارن به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور تشکیل شده بود.

اعضای این شورا باعث شد تا سیاستمداران اپوزیسیون نیز برای شرکت در این انتخابات تشویق شوند چون آنها انتخابات پارلمانی چند سال پیش را به خاطر اینکه آزاد و عادلانه نبود، بایکوت کردند.

پدرو گالزادیا، رئیس این شورای جدید انتخاباتی گفت: این شورا در نتیجه گفتگوی ملی است. با مشارکت فعال و امیدوار کننده در انتخابات است که مردم ونزوئلا خواسته روشن خود را بیان کرده‌اند. تفاوت‌ها و اختلافات ما باید به صورت صلح آمیز بر طرف شود.

اما خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون گفته که این کشور آمریکای لاتین باید همزمان با انتخابات محلی و منطقه‌ای، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را نیز برگزار کند و حتی پیشنهاد لغو تدریجی تحریم‌های واشنگتن را نیز مطرح کرده است.

کد خبر: 15659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =