7هزار زن خانه دار زنجانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده که از سال ۹۳ آغاز شد، تا کنون هفت هزار نفر از زنان خانه دار این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مسعود علیاری افزود: زنان خانه دار و حتی خانم های مجرد می توانند برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی با مراجعه به شعبه های این سازمان به صورت خود اظهاری با عنوان خانه دار، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در زمینه های درمان، از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس زنان خانه دار ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند متقاضی بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی شوند، که نرخ حق بیمه برای این قشر شامل مقادیر مختلف ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که بسته به نوع خدمات می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

علیاری اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تحت پوشش قراردادن زنان خانه دار زیر چتر سازمان تامین اجتماعی است تا این قشر بتوانند با پرداخت حق بیمه بعد از گذشت مدتی معین از این پشتوانه استفاده کنند.

وی افزود: زنان خانه دار متقاضی می توانند با دردست داشتن کپی شناسنامه، کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه و در صورت وجود افراد تحت تکفل نسبت به این کار مبادرت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: تلاش می شود، تعداد زنان خانه دار بیمه استان به ۱۰۰ هزار نفر برسد که اطلاع رسانی های مناسب زمینه آگاهی این قشر را بیش از گذشته فراهم می کند تا گروههای هدف از فرصت ایجاد شده بهره مند شوند.

به گفته وی، هم اکنون ۴۴ میلیون نفر در سطح کشور معادل ۵۰ درصد از خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند که در این استان نیز ۵۴۵  هزار نفر از جمعیت زیر چتر این نوع بیمه قرار دارند.

کد خبر: 1558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =