رونق نفت و بهبود معیشت پس از توافقات وین

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین تحریم‌ها موضوع  فروش نفت است، با روندی که پیش می رویم قطعاً به هدفی که در بودجه درج کردیم، خواهیم رسید که با برداشته‌شدن تحریم‌ها، شرایط هم بهتر خواهد شد.

احمد مرادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره مذاکرات وین و تاثیر آن بر بازار نفت ایران، اظهار کرد: مذاکرات وین حساسیت ویژه‌ای دارد و مجلس معتقد است که هرگونه مذاکره و توافقی مطابق قانون اساسی باید از مجاری مجلس عبور کند چرا که هماهنگی‌های بین مجلس و دولت می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 وی افزود: انتظار همه مردم و مجلس این است که تمام تحریم‌ها به صورت کامل برداشته شود تا زمینه‌ای برای مذاکرات بهتر ایجاد شود یکی از اصلی‌ترین تحریم‌ها موضوع  فروش نفت است، افزایش قیمت نفت فرصتی خواهد بود تا در این زمان باقی مانده از عمر دولت بتوانیم از آن استفاده کنیم تا شاید مشکلات اشتغال و معیشت در کشور را رفع کنیم.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید و فروش نفت باید موازنه‌ای با هم داشته باشند طبق لایحه‌ای که دولت در سال‌های قبل ارائه می‌داد، روزانه فروش نفت را دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه تخمین می‌زد که متاسفانه در سال‌های گذشته به این رقم نرسیدیم و حتی فروش‌مان کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه بود. این خلاء در بودجه سبب شد تا با کسری بودجه مواجه شویم که البته امسال مجلس با این رقم مخالفت کرد و آن را یک میلیون بشکه تصحیح کرد زیرا در این صورت مجددا با عدم نقدینگی و کسری بودجه مواجه می‌شدیم.

 مرادی در پایان  مذاکرات وین را مثبت اعلام کرد و  گفت: با روندی که پیش می‌رویم قطعاً به هدفی که در بودجه درج کردیم خواهیم رسید که با برداشته شدن تحریم‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

کد خبر: 15428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =