رقبای خورشید در راه اسکار

سی و هشت کشور تا به امروز نماینده خود را برای شرکت در اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده اند. در این گزارش به معرفی فیلم‌های این دوره آکادمی از کشورهای اسپانیا،سوئد، ژاپن و آلمان خواهیم پرداخت.

به گزارش آتیه آنلاین، به نقل از خبرگزاری صبا تا به امروز سه شنبه ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) سی و هشت کشور دنیا نماینده خود را برای حضور در مراسم اسکار ۲۰۲۱ که به دلیل همه گیری کرونا با تاخیری دو ماهه نسبت به سال های قبل برگزار می شود، معرفی کرده‌اند. البته کشورهای صاحب سینمایی چون ایتالیا و فرانسه که به ترتیب با ۱۴ و ۱۲ بار دریافت جایزه اسکار رکورددار این بخش هستند، هنوز نماینده های خود را معرفی نکرده‌اند. با این حال کشورهایی چون اسپانیا، ژاپن، سوئد و آلمان که در جایگاه های بعدی موفق‌ترین کشورهای بخش اسکار بین‌الملل (خارجی سابق) قرار دارند به مانند کشور ما ایران فیلم منتخب خود را به اسکار فرستاده‌اند.

اسپانیا امسال با فیلم منطقه باسکی «سنگر بی انتها» به کارگردانی مشترک آیتور آره‌جی، جون گارانو و خوزه ماری گوئه ناگا  راهی اسکار شده است فیلمی با موضوع جنگ های داخلی اسپانیا که در سال ۲۰۱۹ در جشنواره سن سباستین خوش درخشید.

The Endless Trench Spanish Movie Streaming Online Watch on Netflix
«سنگر بی انتها» نماینده اسپانیا در اسکار خواهد بود

سوئد دیگر کشور صاحب سینما نیز با فیلم «چارتر» ساخته آماندا کرنل راهی اسکار شده است این فیلم داستان مادری است که پیش از صدور حکم دادگاه دو فرزند خود را بدون اجازه شوهرش به جزیره ای می برد، فیلم کرنل در جوایز سینمایی دنیا چندان پروفروغ ظاهر نشده است.

«چارتر» نماینده سوئد در اسکار

ژاپن امسال با فیلم «مادران راستین» با موضوع زنی که فرزندی را به سرپرستی گرفته و حالا به طور غیرمنتظره با مادر واقعی بچه مواجه می شود قدم به اسکار نود و سوم می گذارند. فیلم «مادران راستین» به کارگردانی نائومی کاواسه در فستیوال سن سباستین حضور داشت و البته در کسب جایزه ناکام ماند.

«مادران راستین» نماینده ژاپن در اسکار خواهد بود

آلمان دیگر کشور صاحب سینمای جهان نیز امسال با فیلم «و فردا کل دنیا» به کارگردانی «جولیا فون هاینز» با موضوع  دختری به نام لوییزا که به منظور تحصیل در رشته حقوق، والدین متمول خود را ترک می کند به دنبال دریافت جایزه اسکار است. این فیلم به مانند «خورشید» مجید مجیدی در جشنواره کرونا زده ونیز امسال برای کسب شیر طلا به رقابت با دیگر فیلم‌ها پرداخت رقابتی که سرانجام برنده‌اش از آمریکا سر درآورد.

«و فردا کل دنیا» نماینده آلمان در اسکار خواهد بود

ایتالیا هم دو فیلم را در کاندیداهای نهایی معرفی به اسکار دارد. فیلم «زندگی پیش رو» با بازی سوفیا لورن و فیلم «شب» به کارگردانی جیانفرانکو رزی که هر دو شانس زیادی برای حضور در بین ۵ نامزد نهایی بخش اسکار بین الملل را دارا هستند. دانمارک هم احتمالا با فیلم «دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ به اسکار نود و سوم بیاید.

کشور چک با فیلم «شارلاتان» ساخته آگنیشکا هالند، بوسنی و هرزگویین با فیلم «کجا می روی، آیدا؟» ساخته یاسمیلا ژبانیچ، گرجستان با فیلم «آغاز» ساخته دیا کولومبگاشویلی، کشور کوزوو  با فیلم «تبعید» ساخته ویسار مورینا، ژاپن با فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه، رومانی با فیلم «گروهی» ساخته الکساندر نانائو، لهستان با فیلم «دیگر هرگز برف نمی بارد» و سوییس هم با فیلم «خواهر کوچک من» بیشترین شانس موفقیت در اسکار امسال را دارند و البته این درحالیست که هنوز نزدیک به ۵۰ کشور دیگر نماینده خود را معرفی نکرده اند.

نود و سومین دوره جوایز آکادمی اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (بامداد ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

کد خبر: 1540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =