شرایط انتخابی المپیک طاقت‌فرسا بود

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در خصوص مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: شرایط این مسابقات به نسبت ریو و لندن طاقت فرسا بود.

به گزارش آتیه آنلاین، مسابقات رویینگ انتخابی المپیک آسیا درحالی در ژاپن به پایان رسید که بهمن نصیری و نازنین ملایی هر دو در قایق تک‌نفره سنگین‌وزن، به مقام دومی رسیدند. این درحالی بود که در رویینگ دونفره هم تیم کشورمان با ترکیب زینب نوروزی و کیمیا زارعی در جایگاه سوم قرار گرفت. طبق قوانین المپیک از بین دو نماینده ایران که به مقام دومی رسیده‌اند، تنها یک نفر به مسابقات المپیک اعزام می‌شود. تصمیمی که برای فدراسیون و کادر فنی تیم ملی سخت خواهد بود. آن ها همچنان امید دارند که بتوانند سهمیه های خود را افزایش دهند تا هر دو نماینده بتوانند حضور در المپیک را تجربه کنند.

 افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران درباره این مسابقات و شرایط پیش آمده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، اظهار داشت: به اعتقاد من می‌توانستم نتایج بهتری بگیریم البته این به این معنا نیست که من از عملکرد شاگردانم رضایت ندارم. اما منظورم این است که می‌شد هر دو قایقران ما به المپیک اعزام شوند. اگر فدراسیون جهانی قایقرانی قدری مثل گذشته سهمیه‌های المپیک را توزیع می‌کرد و این‌قدر سخت‌گیری به خرج نمی‌داد، الان تیم ملی رویینگ ایران با نفرات بیشتری راهی توکیو می‌شد. هم در قایق تک‌نفره و هم در قایق دونفره. اما متاسفانه قوانین آن طور که ما دوست داریم نبود و حالا باید تصمیم گیری کنیم. متأسفانه قوانین پیچیده‌ای که برای این دوره از رقابت‌های انتخابی المپیک وضع شده، باعث شد تا ما نتوانیم حضور پررنگی در المپیک داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی روئینگ در این دوره از مسابقات انتخابی المپیک بهترین نتیجه درمقایسه‌ با ادوار قبلی را کسب کرده است؛ گفت: اگر شرایط مثل قبل بود الان هر ۳ قایق ما به المپیک توکیو راه پیدا می‌کردند. الان شرایط به گونه‌ای شده که ما باید از بین بهمن نصیری و نازنین ملایی یک نفر ا انتخاب کنیم که من اصلا از این اتفاق خوشحال نیستم. واقعا انتخاب‌کردن خیلی سخت است.در مورد این موضوع هیئت‌رئیسه فدراسیون باید تصمیم بگیرد.

فرزام  به سختی شرایط حضور در مسابقات انتخابی المپیک اشاره کرد و گفت: ما در سخت‌ترین شرایط ممکن در دوران کرونا تمرین کردیم و خودمان را به این نقطه رسانیدم. تعویق یک‌ساله المپیک شوک بسیار بدی به ما وارد کرد. ما آماده این بودیم که در رقابت‌های انتخابی شرکت کنیم اما ‌یکباره یک ماه قبل از رقابت‌ها اعلام کردند که مسابقات به تعویق افتاده است. 

کد خبر: 15398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =