بازگشت طنازها به آنتن

از عید فطر ،کنداکتور سیما با بازگشت تعدادی از بازیگران محبوب و سریال‌های کمدی به تلویزیون عوض می‌شود تا رخوت و کسالت سریال‌های ماه قبل را با خود بشوید و ببرد .

به گزارش آتیه‌آنلاین، امسال تلویزیون بعد از تمام شدن سریال‌های نوروزی با مناسبت مهم دیگری به نام رمضان مواجه شد و چهار سریال در ژانرهای وحشت، ماوراء، ملودرام، علم و امنیت را به روی آنتن برد. مهمترین نکته‌ای که در این میان می‌توان به آن اشاره کرد غیبت سریال طنز یا کمدی جدید در جدول پخش برنامه‌های امسال بود که با توجه به استقبال همیشگی جامعه از فیلم و سریال‌های کمدی این رویکرد صدا و سیما حتی در تعارض با رویه سابق خودش بود که همواره برای این ماه یک یا دو سریال طنز و مفرح تولید می‌کرد. با این حال امسال  تشخیص داد که برای ماه رمضان ۱۴۰۰، سه سریال «احضار»، «بچه مهندس ۴» و «یاور» را به ترتیب از شبکه‌های یک تا سه سیما پخش کند که بیشتر حکم پرکردن کنداکتور را دارند. سریال‌هایی که نه‌تنها جذابیت چندانی برای مخاطبان تلویزیون نداشتند بلکه انتقادها و حواشی بسیاری نیز به راه انداختند.

به هرحال سریال‌های ناموفق امسال تلویزیون برای ماه رمضان، سه، چهار روز دیگر به خط پایان می‌رسند و از عید فطر سریال‌های متنوع‌تری روی آنتن می‌روند که به نظر می‌رسد توان بیشتری برای جلب رضایت مخاطبان خواهند داشت. سریال‌های «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان از شبکه یک، «صبح آخرین روز» ساخته حسین تبریزی از شبکه دو، سریال «بوتیمار» ساخته علیرضا نجف‌زاده از شبکه سه و «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی از شبکه پنج آثار جدیدی هستند که با پایان ماه رمضان روانه آنتن می‌شوند و در آنها اکبر عبدی، پژمان جمشیدی، هومن برق نورد، ژاله صامتی، حمید لولایی و مرجانه گلچین ایفای نقش کرده اند. در ادامه مرور کوتاهی روی هر یک از این سریال‌ها داریم:

زیرخاکی

سریال «زیرخاکی»  سال گذشته در رمضان روی آنتن رفت و توانست با ۵۱ درصد بیننده پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیون شود.اما سریال «زیرخاکی ۲» به کارگردانی جلیل سامان، تولید پرحاشیه‌ای داشت. جلیل سامان پس از پایان فصل اول سریال، پستی در اینستاگرامش منتشر و از تغییر پایان فصل اول سریال انتقاد کرد و  از ساخت فصل دوم انصراف داد اما در نهایت مدتی بعد تصویربرداری این مجموعه آغاز و فصل دوم ساخته شد. در فصل گذشته «زیرخاکی» هادی حجازی‌فر از ستاره‌های این سریال بود که توانست با ۲ کاراکتر نقش آفرینی کند اما در این فصل به دلیل بازیگری و کارگردانی سریال «شهید باکری» نتوانست در «زیرخاکی» حضور داشته باشد. همچنین هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی از بازیگران جدید سریال هستند که در کنار بازیگران اصلی فصل اول حضور خواهند داشت. این سریال از هفته آینده هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

بوتیمار

سریال «بوتیمار» دومین ساخته کارگردان جوان علیرضا نجف‌زاده است که پیش از این نامش به عنوان یک سریال نوروزی مطرح بود اما با پخش «گاندو» از انتخاب‌های نوروزی شبکه سه کنار گذاشته شد و حالا توانسته است به آنتن شبکه سه برسد. این مجموعه قصه یک کارمند با بازی حمید لولایی را روایت می‌کند که با مشکلات مالی مواجه است و از او کلاهبرداری می‌شود.

نجف زاده در «بوتیمار» سراغ زوج تکراری مرجانه گلچین و حمید لولایی رفته است و هدایت هاشمی، سپند امیرسلیمانی، اشکان اشتیاق، شهاب عباسی، ساناز سماواتی و علی صبوری دیگر بازیگران سریال هستند.

«بوتیمار» از شنبه هفته آینده هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

روزهای آبی

سریال «روزهای آبی» که به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی ساخته شده است درباره خانواده‌ای است که در شرایط مالی سخت قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آن‌ها با اهالی روستا، ماجرایی کمدی و تا حدودی فانتزی را پدید می‌آورد.

اکبر عبدی نقش شخصیت محوری این سریال را ایفا کرده است و در کنار او نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص و ایرج نوذری به ایفای نقش خواهند پرداخت. سریال «روزهای آبی» در ۲۶ قسمت ساخته شده و از شنبه تا پنج شنبه هرشب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

صبح آخرین روز

در این میان  مجموعه «صبح آخرین روز» که قرار است با پایان «بچه مهندس» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود، فضای متفاوتی نسبت به سه سریال دیگر دارد و اولین سریالی است که به یکی از شهدای هسته‌ای یعنی شهید مجید شهریاری پرداخته است. کاوه خداشناس در این سریال ایفای نقش شهید شهریاری را بر عهده دارد و علاوه بر او بازیگرانی چون سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور و اردشیر رستمی در این سریال حضور دارند.

کد خبر: 15321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =