دختران بسکتبال به انتخابی المپیک می‌روند

تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران، به مسابقات گزینشی المپیک اعزام خواهند شد.

به گزارش آتیه آنلاین، طبق اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) ۱۶ تیم - ۸ تیم دختران و ۸ تیم پسران- در رشته سه نفره در المپیک ۲۰۲۰ به رقابت می‌پردازند.

در بخش دختران این مسابقات، تیم سه نفره ایران شانس حضور در توکیو را دارد البته در صورتیکه بتواند در دو رویداد انتخابی امتیاز لازم برای کسب سهمیه را از آن خود کند. این دو رویداد سال آینده میلادی به میزبانی اتریش و مجارستان برگزار می‌شوند ، فدراسیون اعزام این تیم به این دو کشور را تصویب کرده و بر همین اساس برنامه اردوهای آماده سازی هم آماده شده است.

طبق اعلام فیبا، اتریش در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ ماه می سال ۲۰۲۱ و در شهر گراتس میزبان مسابقات کسب سهمیه در بخش سه نفره است. تیم ایران می‌تواند با قرارگرفتن در رده‌های اول تا سوم این رقابت‌ها همچون چین و مغلوستان به عنوان نماینده قاره آسیا در المپیک شرکت کند.

شرط المپیکی شدن در مسابقات مجارستان اما فقط تصاحب جایگاه نخست رقابت هاست. این مسابقات اول ژوئن در بوداپست آغاز می‌شود و تیم‌هایی در آن شرکت می‌کنند که فاقد تجربه المپیکی هستند.

برای اعزام به اتریش و مجارستان، تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران تا پیش از پایان سال جاری چند مرحله اردوی آماده سازی برگزار خواهد کرد.

کد خبر: 1513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =