انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا گفته مطمئن است که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقال قدرت مسالمت‌آمیز خواهد بود.

به گزارش آْتیه آنلاین او که خود در کوران رقابت انتخابات سنا قرار دارد، با ابراز اطمینان درباره این مسئله گفت: از سال ۱۷۹۲ تا الان، هر چهار سال شاهد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بوده‌ایم. ابراز اطمینان آقای مک‎کانل در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی تقلب در انتخابات آمریکا شده و خودش را برنده انتخابات می‌داند.مک کانل قبلا گفته بود همه آرا قانونی باید شمرده شود و همه طرف ها باید بر این روند نظارت کنند.

این سناتور جمهوری‌خواه که از سال ۱۹۸۵ به عنوان سناتور ایالت کنتاکی در حال فعالیت است پیش از انتخابات هم گفته بود که دوست دارد انتقال قدرت مسالمت‌آمیز باشد ولی علاقه‌ای به انتقال قدرت ندارد چون می‌خواهد ببرد. هر چند که مدتی بعد گفت از انتقال آرام قدرت حمایت خواهد کرد.

تازه ترین نتایج انتخابات آمریکا نشان می دهد احتمال پیروزی جو بایدن بیشتر از دونالد ترامپ است. اظهارات مک کانل در حالی است که ترامپ بار دیگر ادعاهای بی پایه و اساسی درباره سرقت انتخابات از سوی بایدن مطرح کرده است. ترامپ دیروز گفته بود نظام انتخاباتی این کشور فاسد است و رای‌گیری پُستی، این نظام را نابود کرده است. اظهارات ترامپ حتی با مخالفت برخی سناتورهای جمهوری‌خواه روبرو شده است. 

کد خبر: 1456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =