پرسپولیس ۴-۲ الریان قطر  / سرخ‌پوشان با اقتدار صعود کردند

تیم پرسپولیس با عبور از سد الریان قطر به عنوان تیم نخست و صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی و مقدماتی، امروز وارد هفته سوم از دور برگشت خود تا تیم ها با برگزاری آخرین مسابقه خود در این مرحله، شرایط صعود خود را بشناسند. در همین راستا تیم پرسپولیس ایران از ساعت ۱۹ به مصاف تیم الریان قطر رفت تا بازی برگشت خود  مقابل این تیم را برگزار کند. سرخ پوشان در حالی مقابل الریان به میدان رفتند که خیالشان از صعود راحت بود و فقط برای صدرنشین شدن نیاز به پیروزی در این مسابقه داشتند. بویژه اینکه بازی قبلی پرسپولیس مقابل الوحده با شکست این تیم همراه شده بود. این دیدار در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ حریف خود را شکست داد. شهریار مغانل و(۲۷) و احسان پهلوان (۳۴) و عیسی آل کثیر(۷۳) برای پرسپولیس گل زدند. یوهان بلی (۴۸ و ۷۲) برای الریان گل زد.

یحیی گل محمدی برای این مسابقه حامد لک، فرشاد فرجی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری، محمد شریفی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه، شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر را به عنوان یازده بازیکن ابتدایی خود به میدان فرستاد.

فهد یوسف، شجاع خلیل زاده، فرانک کوم، دامه ترائوره، عبدالرحمان الکربی، خالد مفتاح، یاسین براهیمی، عبدالعزیز حاتم، مفاک عود، یوهان بولی و علی فریدون نیز بازیکنان آغاز کننده این مسابقه برای تیم الریان بودند.

 از ساعت ۱۹ امروز (پنجشنبه) در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران که صعود خود را قطعی کرده است به مصاف الریان قطر رفته است.

«هیرویوکی کیمورا» با کمک‌های «تاکومی تاکاگی» و «ایسائو نیشی‌هاشی» برعهده دارد. هر سه داور از ژاپن هستند.

بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس «احمد نوراللهی»، «کمال کامیابی‌نیا» و «میلاد سرلک» را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

نماینده ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقیقه دوم  می‌توانست به گل برسد که ضربه آزاد «شهریار مغانلو» را دروازه‌بان الریان به زیبایی دفع کرد.

در دقیقه دهم بازهم مغانلو در نقش اصلی هجوم بود که ضربه تماشایی او با بدشانسی به تیرک دروازه حریف برخورد کرد.

در ادامه نیز روند بازی کاملا در اختیار نماینده ایران بود و «شجاع خلیل‌زاده» و یارانش در تیم الریان تنها مجبور به دفاع شدند.

در دقیقه ۲۷ این دیدار حرکت تیمی زیبای بازیکنان پرسپولیس با ضربه عالی «شهریار مغانلو» همراه شد تا بالاخره این مهاجم توانمند موفق به گلزنی شود.

در دقیقه ۳۳ شوت از پشت  محوطه جریمه «احسان پهلوان» به تور دروازه الریان چسبید و حساب کار دو بر صفر شد.

الریان که با هدایت «لورن بلان» سرمربی مطرح فرانسوی خود تنها موفق به ۲ امتیاز شد، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد.

در دقیقه ۴۷ و در یک رفت و برگشت، توپ به «یوهان بولی» رسید و این مهاجم ساحل عاجی موفق شد گل  نخست الریان را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۶۷ ارسال «مهدی ترابی» و ضربه سر «محمدحسین کنعانی‌زادگان» موجب شد تا پرسپولیس به گل سوم برسد.

در دقیقه ۷۲ بار دیگر «یوهان بولی» از اشتباه مدافعان پرسپولیس استفاده  کرد و گل دوم خود و تیمش را به ارمغان آورد.

پرسپولیس بلافاصله واکنش نشان داد و ارسال ««سیامک نعمتی» با تعلل مدافعان  الریان مواجه شد تا «عیسی آل‌کثیر» با ضربه‌ای زیبا،  گل چهارم نماینده ایران را ثبت کند.

در نهایت این دیدار تماشایی با برتری تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی» همراه شد.

با این اوصاف پرسپولیس در انتظار حریف خود در مرحله حذفی است که شاید این حریف استقلال باشد تا در انتظار شهرآورد آسیایی باشیم.

از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه، گوا هند میزبان دیدارهای این گروه به مصاف الوحده امارات می‌رود.

پرسپولیس با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا راهی مرحله بعدی شد. سرخپوشان تنها در دیدار برگشت برابر الوحده امارات یک بر صفر شکست خوردند تا امتیازات کامل این دیدارها را کسب نکنند.

کد خبر: 14544

برچسب‌ها