پرسپولیس-الوحده؛ مردان سرخ‌پوش ایران در یک‌قدمی صعود

تیم پرسپولیس ایران امشب به مصاف الوحده می‌رفت و در صورت پیروزی صعود خود از مرحله گروهی را قطعی خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در چارچوب دور برگشت خود امشب ادامه پیدا خواهد کرد و تیم پرسپولیس ایران در پنجمین رقابت خود در این مسابقات باید از ساعت ۱۹ به وقت تهران با تیم الوحده امارات دیدار کند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی امشب در حالی باید در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحده بروند که تا پایان هفته چهارم در بین تیم‌های آسیایی بهترین عملکرد را داشته و با کسب ۱۲ امتیاز از ۴ بازی با خیالی آسوده به صدر جدول گروه پنجم رقابت‌ها تکیه زده است.

در هفته چهارم رقابت‌ها تکرار مصاف پرسپولیس و گوا مطابق پیش‌بینی‌ها به سود شاگردان گل‌محمدی به اتمام رسید تا آنها با خیال راحت در اندیشه دور بعد باشند. به نظر می‌رسد یکی از ثمرات بازی با گوا، تقویت روحی مهاجمان پرسپولیس بود. در این بازی مهدی ترابی بدون شک یکی از ستاره‌های ارزشمند سرخ‌پوشان بود.

در دیگر بازی این گروه الوحده پیروزی‌اش مقابل الریان را تکرار کرد تا یاران خلیل‌زاده کار سختی برای صعود از مرحله گروهی داشته باشند. با برگزاری هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با کسب امتیازات کامل صدرنشین است. الوحده امارات و الریان قطر هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

نماینده هند هم مطابق با پیش‌بینی‌ها قعرنشین است. با این شرایط در بازی امشب مسلما نماینده ایران استرس کمتری دارد چه بسا گل‌محمدی به یاران ذخیره خود فرصت بیشتری بدهد. با این همه نماینده امارات برای این‌که در هفته آخر برای قرار گرفتن در جایگاه دومی خیالش راحت باشد در این مسابقه به امتیاز نیاز دارد. در این فصل از رقابت‌ها نیز خط دفاع پرسپولیس نقطه قوت این تیم بوده است. پرسپولیس در ۴ بازی گذشته خود تنها ۲ گل در دیدار مقابل الریان قطر و گوا هند دریافت کرده تا در پایان هفته چهارم این رقابت‌ها همراه با النصر عربستان، شارجه امارات و نیروی هوایی عراق بهترین خط دفاعی را در اختیار داشته باشد.

در این گروه پرسپولیس فعلا ۱۲ امتیازی و الوحده هفت‌امتیازی هستند و تیم‌های گوا با دو و الریان با یک امتیاز، شانسی برای صدرنشینی نخواهند داشت. الریان که کلا حذف شده و فقط گوا می‌تواند امیدوار به رتبه دوم باشد؛ آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس الوحده را ببرد و بعد گوا علاوه بر الریان در آخرین دیدار برابر الوحده هم به برتری برسد. پس با نگاهی اجمالی به وضعیت این گروه مشخص می‌شود شرایط پرسپولیس بسامان است و آنها می‌توانند به رکوردهای جادویی که تا این لحظه ثبت کرده‌اند، ادامه دهند. تازه‌ترین رکورد پرسپولیسی‌ها این است که تبدیل به اولین تیم ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند که هر چهار بازی نخست را برده و صد درصد امتیازات را به دست آورده‌اند. آنها همچنین با چهار گلی که وارد دروازه گوا کردند، تعداد مجموع گل‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا را هم از عدد صد عبور دادند.

پرسپولیس در حالی موفق به کسب چهارمین پیروزی متوالی خود در هفته چهارم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل گوا شد که یحیی گل‌محمدی برای استراحت دادن به بازیکنان اصلی، از نیمکت‌نشینان خود استفاده کرد. بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات این تیم پس از ماه‌ها نیمکت‌نشینی شانس حضور در چارچوب دروازه پرسپولیس را پیدا کرد تا حامد لک در جریان برد ۴-صفر تیمش استراحت کرده و خود را برای ۲ دیدار آینده این تیم مقابل الوحده امارات و الریان قطر آماده کند. به احتمال فراوان در بازی امشب یکی از تغییرات سرخ‌ها درون دروازه خواهد بود و حامد لک دوباره به ترکیب برمی‌گردد.

کد خبر: 14248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =