ورود به افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن باید به این موضوع ورود کند. طی روزهای آینده از مسئولین مربوطه دعوت خواهیم کرد تا دلیل این افزایش قیمت را توضیح داده و گزارش ارائه دهند که در شرایط فعلی که از التهاب بازار مسکن نیز کاسته شده است دلیل این گرانی چیست؟

الهوردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین در خصوص افزایش قیمت سیمان طی روزهای اخیر اظهار کرد: نه تنها در تولید سیمان خودکفا هستیم و ظرفیت‌مان بیشتر از مصرف است بلکه توان صادراتی هم داریم.

وی افزود: علت افزایش قیمت سیمان باید ریشه‌یابی شود. با توجه به تورمی که در سال گذشته در اکثر حوزه‌های اقتصادی داشتیم و قطعی‌های مکرر گاز و برق در سراسر کشور به ویژه در بخش صنعت، احتمال می‌رود که این عامل، هزینه تولید سیمان را افزایش داده باشد.

دهقانی عنوان کرد: تورم بیش از ۵۰ درصدی قطعا در تولید، توزیع و تهیه مواد اولیه تولید تاثیر می‌گذارد بنابراین باید بپذیریم که بخشی از نیازهای کشور با ارز تامین می‌شود و این نرخ ارز نیز متاثر از  تحریم هاست که بر بخش‌های خدماتی جامعه تاثیر می‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن باید به این موضوع ورود کند. طی روزهای آینده و پس از رفع محدودیت برگزاری کمیسیون‌ها از مسئولین مربوطه دعوت خواهیم کرد تا دلیل این افزایش قیمت را توضیح داده و گزارش ارائه دهند که در شرایط فعلی که از التهاب بازار مسکن نیز کاسته شده است دلیل این گرانی چیست؟ که به نظر بنده پس از این جلسات نرخ جدید سیمان قابل تعدیل خواهد بود.

اواخر فروردین ماه سال جاری؛ انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای به کارخانجات، قیمت های جدید سیمان را ابلاغ و از ۳۱ فروردین ماه سال قابل اجرا دانست  که بر این اساس به طور رسمی قیمت سیمان خاکستری افزایش ۴۰ درصدی  یافت.

کد خبر: 14089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =