سینمای جهان در انتظار «قهرمان»

برخی رسانه‌های اروپایی که خبرهای مربوط به تازه‌ترین پروژه فیلمساز برنده اسکار ایرانی را دنبال می‌کنند، از احتمال حضور آن در بخش‌های رسمی کن هفتاد و چهارم خبر می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، اصغر فرهادی تنها فیلمساز ایرانی برنده اسکار که دو بار با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به دست آورده است، «قهرمان» فیلم نهم خود را با بازیگران و عوامل ایرانی ساخته است.در واقع ساخت فیلم قهرمان به‌دلیل شیوع کرونا مدتی با وقفه روبه‌رو شد؛ اما با فراهم شدن شرایط ساخت، فرهادی ترجیح داد در مراحل ساخت خللی وارد نشود و فیلم‌برداری در شیراز انجام گیرد. ضمن اینکه محسن تنابنده، امیر جدیدی و فرشته صدرعرفایی همراه سارینا دختر فرهادی بازیگران «قهرمان» هستند، چند بازیگر بومی از شیراز نیز در این فیلم حضور دارند که یکی از آن‌ها نقش محوری در داستان دارد. زمستان سال گذشته گروه تولید فیلم قهرمان پس از پایان فیلمبرداری  برای انجام کارهای فنی فیلم راهی تهران شدند تا مراحل تدوین و صداگذاری انجام گیرد اما در نهایت  با توجه به وسواس فرهادی در مراحل فنی فیلم‌هایش، «قهرمان» به جشنواره فیلم فجر نرسید.

جشنواره های سینمایی در سال ۲۰۲۰ شرایط بی سابقه ای را تجربه کردند .در این میان جشنواره کن که قرار بود به جای ماه می در ماه ژوئن برگزار شود با  دستور رئیس جمهوری فرانسه لغو شود و سازمان‌دهندگان کن هم جشنواره دوره پیش را با برچسب مجازی و از راه دور صرفا با انتشار فهرست فیلم‌های برگزیده برگزار کردند.اما امسال تیه‌ری فرمو که مدیر هنری و همه‌کاره جشنواره فیلم کن است، روز دوشنبه در یک گفتگوی رادیویی جزئیاتی تازه از برنامه‌های جشنواره امسال را اعلام کرد و به همه اطمینان داد این دوره در همان زمان مقرر با حضور مهمانان و سینماگران برگزار می‌شود و بالا گرفتن موج کرونا در اروپا و فرانسه هم نمی‌تواند برنامه‌های مدیران کن را به هم بریزد و هفتادوچهارمین جشنواره سینمایی کن با فیلم «آنت» به کارگردانی «لئو کاراکس» و با بازی «آدام درایور» و «ماریون کوتیار» در هفت‌ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۶ تیر ۱۴۰۰) افتتاح خواهد شد.

حالا با توجه به اخبار بسیاری از خبرگزاری‌ها، انتظار می‌رود، نام فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در ۲۷ مه ۲۰۲۱ به‌عنوان یکی از فیلم‌های شاخص فهرست رسمی منتخب فیلم‌های جشنواره کن و بخش اصلی رقابتی این جشنواره اعلام شود. کمپانی ممنتو فیملز تهیه‌کننده فیلم قهرمان نیز چندی قبل از حضور قطعی این فیلم در بازار فیلم کن «مارشه دو کن» که از ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (اول تا پنج‌تیر) در این شهر برپا خواهد بود، خبر داده است. فرهادی همواره از چهره‌های محبوب جشنواره کن بوده و چند فیلم خود را در این رویداد معتبر رونمایی کرده است؛ از جمله «فروشنده» که در ۲۰۱۶ دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را برد و «گذشته» و «همه می‌دانند» که در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ در بخش رسمی حضور داشتند.

در بسیاری از نشریه های  سینمایی ساخته جدید اصغر فرهادی را به عنوان یکی از مهم ترین فیلم های مورد توجه جشنواره های سینمایی در سال ۲۰۲۱ معرفی کردند که  از امیدهای اصلی دریافت جایزه نخل طلای ۲۰۲۱، خواهد بود.

کد خبر: 13958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =