استقلال-الدحیل؛ کلید صدرنشینی آبی‌پوشان

تیم استقلال ایران امشب به مصاف تیم الدحیل خواهد رفت تا پرونده دور رفت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران بسته شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب به پایان دور رفت خود در مرحله مقدماتی خواهد رسید و در این شب از مسابقات آخرین نماینده ایران یعنی استقلال، باید از ساعت ۲۲ و ۳۰ به مصاف تیم الدحیل برود. دیداری که به اعتقاد کارشناسان مهم‌ترین بازی استقلال در این گروه است و کار شاگردان فرهاد مجیدی سخت خواهد بود برای اینکه بتوانند هر سه امتیاز این بازی را به چنگ بیاورند. نگاهی به عملکرد استقلال اما نشان از این دارد که با استقلال قدرتمندی روبه رو هستیم. دو پیروزی، ۸ گل. این نمایی از آمار خیره کننده استقلال در شروع لیگ قهرمانان آسیا است. استقلال در تمام آمارهای جزیی‌تر نیز برتری محسوسی نسبت به حریفانش داشته است و اگر نتایج را ملاک قرار دهیم، امشب با جدی‌ترین رقیب خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مصاف خواهد داشت؛ دیداری که کلید تضمین صدرنشینی آبی‌ها در این گروه است.

اگر شاگردان فرهاد مجیدی مانند دو بازی نخست، با اقتدار گام به میدان بگذارد و نشاط و انگیزه خود را همانند دو بازی نخست حفظ کنند، در این میدان هم ۳ امتیاز با ارزش به دست می‌آورد و  صدرنشینی خود را قطعی خواهد کرد. استقلال برای رسیدن به این مرتبه ابزار کافی را در اختیار دارد. یک خط حمله قدرتمند که راه گلزنی را خوب می‌شناسد.  اعتماد به نفس بالا که حاصل بردهای پی‌درپی است و انگیزه کافی میان اعضای کادر فنی و بازیکنان. این فاکتورهای کلی دست استقلال را باز می‌گذارد تا در این میدان نیز به آنچه می‌خواهد دست یابد اما باید توجه داشت که الدحیل مانند الاهلی و الشرطه نیست و تیمی حرفه‌ای به حساب می‌آید که برای صعود از گروه برنامه دارد. الدحیل گرچه در بازی دوم خود مقابل الاهلی غافلگیر شد و نتوانست برتری‌اش را حفظ کند اما از نظر فوتبالی تیمی قابل احترام است که بالقوه قابلیت آزار رساندن به استقلال را دارد.

استقلال به احتمال زیاد در بازی امشب با همان ترکیبی به میدان خواهد رفت که در بازی با الشرطه دیدیم. حضور رشید مظاهری در قفس توری مانند دو بازی قبل قطعی است. مظاهری در بازی با الشرطه دشواری آنچنانی تجربه نکرد اما بعید است که او امشب لحظات آرامی را مقابل حریف پشت سر بگذارد.

مرادمند و یزدانی دو مدافع میانی استقلال خواهند بود. در دفاع راست نیز وریا غفوری و در دفاع چپ محمد نادری به میدان خواهند رفت. نادری در دو بازی آغازین استقلال نمایش قابل قبولی داشت و توانست تا حدی خاطره بازی‌های بدی که در لیگ انجام می‌داد را از اذهان دور کند. برتری مقابل الدحیل اما از خط میانی استقلال عبور خواهد کرد. جایی که مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند و هرویه میلیچ برای استقلال بازی خواهند کرد. اگر این بازیکنان وظایف خود را به شکل مطلوب به اجرا بگذارند استقلال برای عبور از سد الدحیل کار دشواری پیش رو نخواهد داشت. بازیکنان استقلال احتمالاً مقابل علی کریمی که فصل پیش زیر پرچم استقلال به میدان می‌رفت نیز چالش‌هایی را پیش رو خواهند داشت.

در خط آتش اما حضور قایدی و دیاباته قطعی به نظر می‌رسد، هرچند که ارسلان مطهری به دلیل بازی نکردن مقابل الشرطه در شادابی قابل توجهی به سر می‌برد و فرهاد مجیدی دستش باز است که به جای شیخ از وجود ارسلان بهره بگیرد و دیاباته را برای نیمه دوم ذخیره کند. به هر حال استقلال با هر ترکیبی وارد میدان شود، انتظاری جز پیروزی از مجیدی و شاگردانش نیست. حتی تساوی نیز پروسه قطعی کردن صعود از این گروه را به تأخیر خواهد انداخت و استقلال باید این بازی را هم با برد ۳ امتیازی پشت سر بگذارد تا برای بازی‌های بعد دغدغه آنچنانی نداشته باشد و حتی از وجود بازیکنان ذخیره خود بهره بگیرد تا با خستگی کمتر به ایران بازگردد.

شاگردان فرهاد مجیدی اگر بتوانند در این بازی به پیروزی دست پیدا کنند، خیالشان از صعود راحت خواهد شد و در بازی های برگشت عرصه برای بازی بازیکنان جوان تر و کم تجربه تر باز خواهد شد.  

کد خبر: 13899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =