استقبال خوب کارفرمایان از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز گفت: استقبال کارفرمایان از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای در سالهای قبل خوب بوده و اکثر آنها توانسته اند از این بخشودگی ها استفاده کنند.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین گفت: طرح بخشودگی جرایم بیمه ای پیش از این در سالهای ۹۲، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در استان البرز اجرا شده و در همه این سالها، استقبال کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف، از این طرح خوب بوده و اکثر آنها توانسته اند از این بخشودگی ها استفاده کنند.

وی افزود: در سال ۹۶ پرونده های مورد رسیدگی در طرح بخشودگی ۱۹۵۲ مورد بود که از این تعداد ۱۴۲۲ پرونده مشمول طرح بخشودگی واقع شدند. همچنین در سال ۹۷ پرونده های مورد رسیدگی ۱۷۱۱ مورد و پرونده های مشمول ۱۳۳۱ فقره و در سال ۹۸ پرونده های مورد رسیدگی ۲۳۸۱ مورد و  پرونده های مشمول ۱۴۹۸ فقره بوده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز ادامه داد: مطالبات اداره کل البرز از کارفرمایان تا پایان سال گذشته بیش از ۶۳۶ میلیارد تومان بوده که بخشی از این مطالبات در قالب جرایم است و در صورت شمول کارفرمایان در طرح بخشودگی اخیر، این جرائم بخشیده خواهد شد.

وی با بیان این که کارگاه‌های ورشکسته، در حال ‌تسویه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه است، مشمول این طرح نخواهند بود، گفت: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف، اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی را که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه، بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام نموده اند می توانند در این طرح مشارکت کنند.

قورچیان افزود: ضروری است کارفرمایان کارگاه‌های مذکور به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌های که تا اسفند ماه سال گذشته به مرحله قطعیت رسیده، برای برخورداری از تسهیلات مزبور حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورتی‌ که کارفرمایان مشمول این طرح تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بر مبنای لیست بهمن ماه ۹۸ نسبت به تعدیل بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کرده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط بر مبنای لیست بهمن ماه ۱۳۹۸، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز تاکید کرد: به منظور مساعدت با آن دسته از کارفرمایانی که با ایفای تعهدات خود نسبت به پرداخت اقساط بدهی‌های تقسیط شده قبلی خود اقدام نموده‌اند، پذیرش چک بانکی و سفته به عنوان وثیقه بلامانع خواهد بود و در خصوص آن دسته از کارفرمایانی که در گذشته علیرغم تقسیط بدهی از پرداخت تمام یا بخشی از آن خودداری نموده‌اند در صورت ارائه درخواست با رعایت ضوابط مربوطه و در اجرای ماده ۹۹ آیین نامه اجرایی ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی اخذ ضمانت نامه بانکی و یا سند ملکی معتبر الزامی است.

کد خبر: 13872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =