متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشکلات معیشتی را می‌کاهد 

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و ظرفیت‌های اجرای آن گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبیعتاً اقدام بسیار مثبت و اثرگذاری در حوزه بازنشستگی بوده است اما ظرفیت کامل‌تر انجام شدن این مهم در سازمان تامین اجتماعی در صورت حمایت‌های دولت وجود دارد.

سید سعید فتاحی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می تواند اتفاق بسیار خوبی در حوزه ارائه خدمات به بازنشستگان باشد، اضافه کرد: این مهم به شرطی است که اجرای آن برای همه افراد مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی به طور یکسان انجام شود.

این فعال کارگری افزود: اگر شاهد انجام کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشیم، احتمالاً قسمتی از مشکلات معیشتی این بخشی بزرگ از جامعه بازنشستگی کشور مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: چند سالی است که قول اجرای متناسب‌سازی از طرف مسئولان مختلف به بازنشستگان داده شده بود اما سال گذشته، آغاز اجرای این امر در سازمان تامین اجتماعی بود که امیدواریم حداقل بخشی از فاصله دریافتی های مستمری بگیران تامین اجتماعی با خط فقر با اجرای کامل این امر پوشش داده شود.

وی گفت: با وجود اینکه بخشی از بازنشستگان با مشکلات معیشتی روبرو هستند، انجام متناسب سازی حقوق بازنشستگان بصورت کامل می‌تواند راهگشای مسائل معیشت آنها باشد.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: انتظار ما این است که اجرای متناسب‌سازی باید به گونه‌ای باشد که افزایش‌های مستمری بگیران دقیقا مطابق و متناسب با میزان سال‌های بیمه‌پردازی صورت گرفته و به صورت عادلانه، همه بازنشستگان از مواهب آن بهره‌مند شوند.

کد خبر: 13737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =