اقدام مناسب تامین‌اجتماعی در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی در خصوص اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی اقدام بسیار مناسبی در این شرایط است.

محمدرضا آزادفر در گفت‌و گو با آتیه‌آنلاین صریح کرد: در واقع نیاز به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و به طور خاص حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی ارتباط مستقیم با تعیین حداقل مزد سالانه دارد و در صورت ناکافی بودن افزایش دستمزدها، به طور طبیعی بازنشستگان نیز با مشکلات معیشت روبرو خواهند بود.

این فعال کارگری اضافه کرد: با توجه به اینکه دریافتی و افزایش های حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی متاثر از افزایش حقوق سالانه تصمیم گیری شده توسط شورای عالی کار است، اگر دستمزدهای سالانه در حد و اندازه تامین معیشت کارگران افزایش داشته باشد، نیاز به اجرای موضوع متناسب سازی کمتر دیده می شود.

افزایش حداقل دستمزد بهتر از سنوات گذشته است

آزادفر اظهار داشت: البته گفتنی است که افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ که توسط شورای عالی کار تصمیم گیری و ابلاغ شد، نسبت به سنوات گذشته اقدام قابل توجهی است.

وی در ادامه تصریح کرد: اما با نگاه به سنوات گذشته این نکته را در می یابیم که کارگران و بدنبال آن بازنشستگان همچنان مشکلاتی را تجربه می کنند ولی در صورتی که ثبات اقتصادی لازم را در کشور داشته باشیم، افزایش دستمزدها و متناسب سازی حقوق بازنشستگان، بیشتر نمایان می شود.

این فعال کارگری اشاره داشت: در صورتی که کنترل قیمت ها و زمینه سازی برای ثبات اقتصادی را شاهد نباشیم، اقدام مناسب در راستای متناسب سازی به عنوان مسکن مقطعی عمل خواهد کرد و تاثیرات مثبت آن به آرامی از بین خواهد رفت.

     

کد خبر: 13643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =