مسئولین جزو اولویت کشوری برای دریافت واکسن نیستند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: پرسنل بهداشت و درمان، پاکبان‌ها و افرادی که نقص سیستم ایمنی، مشکلاتی از قبیل نارسایی کلیوی، قلبی و... دارند در اولویت واکسیناسیون هستند و به هیچ وجه مسئولین جزو اولویت واکسیناسیون نبوده‌اند.

یحیی ابراهیمی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص نحوه واکسینه شدن و اینکه آیا مسئولین نیز در اولویت قرار دارند؟ گفت: در شرایط کنونی واکسن کافی برای همه مردم نداریم و واکسیناسیون زمانی تاثیر دارد که بتوانیم ۷۰درصد مردم را واکسینه کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های‌موجود در خرید واکسن و حتی تولید داخلی، اولویت اصلی با افراد با ریسک بالا که توسط وزارت بهداشت اعلام شده، می‌باشد. پرسنل بهداشت و درمان، پاکبان‌ها، افرادی که نقص سیستم ایمنی، مشکلاتی از قبیل نارسایی کلیوی، قلبی دارند در اولویت واکسیناسیون هستند و به هیچ وجه مسئولین جزو اولویت واکسیناسیون نبودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من پزشک و جانباز دوران جنگ هستم و شیمیایی شده‌ام. فقط یک ریه دارم و از طرفی قند خون و فشار خون نیز دارم و در لیست افراد ریسک بالا قرار میگیرم ولی به احترام مردم واکسن نزدم و نمی‌زنم و در شغلم آموخته‌ام که جان و سلامتی مردم در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: سایر مسئولین نیز باید درک کنند که اولویت اصلی با مردم و به ویژه با کسانی است که در خط مقدم جبهه سلامت کار می کنند و برای آرامش و سلامتی هم‌نوعان خود از جان و سلامتی خود گذشته‌اند.

کد خبر: 13591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =