هرج و مرج راه نجات بنیامین

بن بست سیاسی در کنست و عدم پیروزی حزب نتانیاهو در کسب حداقلی کرسی ها برای تشکیل دولت دور پنجم انتخابات را به عنوان تنها راه حل برون رفت از شرایط کنونی در تل‌آویو پیش روی سیاست‌مداران و احزاب اسرائیل قرار داده است. 

به گزارش آتیه آنلاین، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی از رهبران احزاب «یمینا»، «صهیونیسم دینی»، «امید نو» خواست برای تشکیل دولتی راست‌گرا و قدرتمند به او بپیوندند. با بالاگرفتن تنش در داخل کنست و عدم کسب حداقل کرسی از مجموع کلی آن از سوی حزب بنیامین نتانیاهو تنها راه حل برای برون رفت از بن بست فعلی در تشکیل دولت ائتلاف با احزاب راستگرا مطرح شده است. 
درهمین راستا شبکه خبری المیادین با انتشار گزارشی اجمالی در خصوص آخرین تحولات در ساختار سیاسی و پارلمان رژیم صهیونیستی اذعان داشت: بنیامین نتانیاهو که به تازگی برای تشکیل دولت جدید در تل‌آویو مکلف شده است، از رهبران احزاب «یمینا»، «صهیونیسم دینی»، «امید نو» خواست برای تشکیل دولتی راست‌گرا و مهمتر از آن همسو با سیاست های بی‌بی به وی بپیوندند.
بر اساس این خبر که از سوی شبکه خبری المیادین منتشر شد نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در جمع سیاستمدارانی از احزاب راستگرا مدعی شد: اسرائیل برای این که سال‌های آتی برای مقابله با چالش‌ها به فعالیت خود ادامه بدهد، به دولتی راست‌گرا نیاز دارد. می‌توان چنین دولتی را در مدت زمان بسیار کوتاه تشکیل داد.
در شرایطی که این اقدام نتانیاهو با واکنش های مختلفی از سوی برخی منتقدان و تحلیلگران در داخل سرزمین های اشغالی همراه شد اما وی گدعون ساعر، رئیس حزب امید نو را به بازگشت به آغوش وطن دعوت کرد و در اظهاراتی خطاب به او تاکید کرد: لیکود منزل تو است. تو در این خانه بزرگ شدی و از تو با آغوش باز در این خانه استقبال می‌شود.
دعوت نخست وزیر مکلف اسرائیل از احزاب راستگرا در حالی توجه برخی رسانه های داخلی و خارجی این رژیم را به خود جلب کرد که روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی ششم آوریل نتانیاهو را به تشکیل دولت مکلف کرد.
مدیریت سیاست داخلی با تهدیدهای خارجی
این در حالی است که برخی از کارشناسان مسائل اسرائیل بر این باورند که نتانیاهو برای کنترل فضای تنش زا در داخل سرزمین های اشغالی و همچنین مدیریت وضعیت فعلی علاوه بر ائتلاف با برخی احزاب همسو و راستگرا همچون گذشته به رشد تهدیدهای امنیتی در نوار پیرامونی نیازمند است. برهمین اساس برخی تحلیلگران مسائل خاورمیانه درگیری مقطعی با غزه و هدف‌گیری برخی مقرهای منتسب به مقاومت فلسطین در کنار اقدامات هوایی تل‌آویو در شامات و در آخر عملیات‌های تروریستی در داخل و حواشی ایران را در زمره همین نیازمندی‌ها ارزیابی می‌کنند.
در این رابطه  سایت خبری معا فلسطین در گزارشی با اشاره به اقدامات نظامی رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد، جنگنده های رژیم صهیونیستی روز گذشته در ادامه حملات مکرر خود به غزه یکی از مقرهای گردان های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در شمال غرب شهر رفح واقع در جنوب غزه هدف قرار دادند.
به دنبال آنچه در گزارش این سایت خبری فلسطینی آمده است، جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین یک محوطه باز را در شمال غرب شهر رفح را هدف قراردادند. این در حالی است که اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که این حملات کشته یا زخمی نداشته است.
به دنبال بازتاب اخبار مربوط به حملات هوایی جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل، سخنگوی ارتش این رژیم در اظهاراتی مدعی شد، جنگنده های اسرائیلی اهدافی متعلق به حماس را در پاسخ به شلیک راکت از غزه به شهرک های صهیونیستی هم مرز با این باریکه را هدف قرار دادند و این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل اخبار منتشر شده در رسانه های مختلف فلسطینی در رابطه با هدف قرار دادن غیر نظامیان و زخمی شدن زنان و کودکان را تکذیب کرد. علاوه بر این منابع خبری جمعه شب از به صدا درآمدن آژیر خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیستی هم مرز با غزه خبر دادند.
ماهی‌گیری صهیونیست‌ها از آب گل‌آلود نطنز
در این میان روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته با نگاهی اجمالی به وضعیت نابسامان ساختار سیاسی در تل آویو با انتشار گزارشی احتمال مصرف داخلی اقدام خرابکارانه حمله به نظنز برای بنیامین نتانیاهو و بهره برداری او از این اقدام برای افزایش شانس نخست وزیری دوباره را مطرح کرد.
نیویورک تایمز با اشاره به سکوت اغلب مقامات مسئول در اسرائیل در خصوص حادثه نطنز نوشت: اگرچه مقام های اسرائیلی طبق معمول چنین حملاتی سکوت پبشه کرده اند ولی رسانه های خبری اسرائیلی به نقل از منابعی، موساد را عامل حمله اخیر معرفی کردند. این روزنامه آمریکایی در بخشی دیگر از گزارش خود مدعی شد: در اسرائیل برخی این سوال را مطرح کردند که آیا این حمله نفع داخلی برای نخست وزیر دارد یا تنها یک هدف در سیاست خارجی بوده است.
بر اساس آنچه در این گزارش آمده بنیامین نتانیاهو در حال محاکمه به اتهام فساد مالی است و تقلا می کند تا یک دولت ائتلافی جدید پس از انتخابات سراسری ماه گذشته تشکیل دهد. برخی از تحلیلگران می گویند که رویارویی علنی با ایران ممکن است به نتانیاهو کمک کند تا دیگر احزاب ائتلاف را قانع سازد که اکنون زمان کنار گذاشتن یک نخست وزیر کارآزموده نیست.
خبرگزاری سی بی اس آمریکا نیز در گزارشی تفصیلی با اشاره به حادثه نظنز و همزمانی این رخداد تروریستی با مذاکرات برجامی در وین خاطرنشان کرد، با وجود اینکه اغلب سیاست‌مداران کهنه‌کار در اسرائیل در قبال حوادث هسته ای در ایران سکوت اختیار کرده‌اند اما انتشار نامحسوس برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر طراحی و دخالت موساد در اجرای اقدامات خرابکارانه در سایت‌های هسته‌ای ایران گمانه زنی‌ها در مورد برخی توطئه ها برای تحت تاثیر قرار دادن سرنوشت دیپلماسی هسته ای ایران درکنار مدیریت فضای سیاسی در داخل اسرائیل را بیش از پیش مضاعف کرده است. 
لازم به ذکر است که با نگاهی اجمالی به کارنامه رژیم صهیونیستی و به خصوص بنیامین نتانیاهو میتوان این قبیل اقدامات و بزرگنمایی در خصوص تهدیدهای خارجی که تنها هدف آن حیات اسرائیل و صهیونیست‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی است را به وضوح در موارد متعددی مشاهده کرد. موارد مشخصی که گواهی بر ادعاهای اخیر رسانه‌های آمریکایی و تنی چند از تحلیلگران مسائل خاورمیانه در خصوص سوء استفاده نخست وزیر مکلف صهیونیست‌ها از این قبیل رخدادهای امنیتی خارجی است. 
گزارش: اردشیر حبیبی

کد خبر: 13545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =