پرسپولیس-الریان؛ دومین نبرد سرخ‌پوشان تقابل با حریف قطری

تیم فوتبال پرسپولیس دومین رقابت خود در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل تیم قطری الریان برگزار خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، امروز (شنبه) در چارچوب هفته دوم خود سپری خواهد شد. یکی از چهار نماینده فوتبال ایران ، یعنی تیم پرسپولیس تهران پس از آنکه در دیدار نخست خود توانست با یک گل مقابل تیم الوحده به پیروزی برسد، باید دومین مسابقه خود را از ساعت 21 و 30 برابر تیم الریان قطر برگزار کند و گام دوم خود را در این رقابت ها بردارد. 

فشردگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی موجب شده است، تیم پرسپولیس و البته همه تیم ها برای ریکاوری  و رفع نقاط ضعف خود زمان کوتاهی در اختیار داشته باشند. شاگردان یحیی گل محمدی هر چند در بازی نخست خود به برتری و کسب هر سه امتیاز رسیدند اما به اعتقاد کارشناسان این تیم مشکلاتی در سطح فنی به ویژه در خط حمله داشت که می تواند در ادامه مسابقات برای سرخ پوشان ایجاد مشکل کرده و کار را برایشان سخت کند. با این حال گلمحمدی و شاگردانش با هدف پیروزی برابر الریان راهی مسابقه می‌شوند تا صدرنشینی خود را در گروه E  قرار تثبیت کنند.

اما تیم الریان قطر در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به تساوی بدون گل برابر تیم گوا هند دست یافت. نتیجه ای که نشان  داد الریان قدرت همیشگی را ندارد و می توان به راحتی عنوان کرد که پرسپولیس کار دشواری مقابل این تیم نخواهد داشت. اما تیم الریان قطر  برای حفظ امیدهای صعود خود تنها به پیروزی فکر می کند و شاید تمام توان خود را به کار گیرد که از سد نایب قهرمان آسیا عبور کرده و در کورس رقابت برای صعود از مرحله مقدماتی خود را باقی نگه دارد. 

لوران بلان سرمربی تیم الریان در مصاحبه خود عنوان کرده است که گروه E دو کاندیدای صعود دارد. در واقع او تیم خودش الریان و پرسپولیس را مدعی صعود دانسته است که از ابتدا روی کاغذ برای هر فوتبالدوستی که کیفیت دو تیم و بازیکنانش را می‌شناسد محرز بود اما خب شاید هم نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که این معادله تغییر کند.به هر حال و بعد از مسابقات روز اول بازی‌ها اگر حرف بلان را ملاک قرار دهیم بازی امشب پرسپولیس مقابل الریان و نتیجه آن می‌تواند تا حدودی تعیین کننده باشد و برای هر دو تیم مهم‌ترین بازی دور رفت خواهد بود. پرسپولیس با تمام مشکلات اعم از تمرین ناکافی و نامناسب، شرایط سخت آب و هوایی و غیبت دو بازیکنش در دفاع چپ موفق شد از خوان اول با موفقیت عبور کند و حالا با پشتوانه سه امتیازی گام به این میدان خواهد گذاشت.

اما جالب ترین و البته مهم‌ترین ویژگی دیدار پرسپولیس و الریان مصاف شجاع خلیل‌زاده با هم‌تیمی‌های سابق اوست. مدافعی که نوع جدا شدنش از پرسپولیس حرف و حدیث فراوانی به دنبال داشت و حالا باید روبه‌روی دوستان و همبازیان پیشین خود قرار بگیرد. خلیل زاده انگیزه زیادی برای رویارویی با هم تیمی‌های سابق خود را دارد تا توانایی خود را ثابت کند.البته در کنار شجاع خلیل زاده تیم الریان قطر وابستگی زیادی به بازیکنان خارجی‌اش به ویژه یاسین براهیمی دارد و اگر پرسپولیس بتواند این بازیکن را مهار کند همه چیز برایش آسان تر پیش خواهد رفت. 

سرخ پوشان ایران، تاکنون ۲ بار برابر الریان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۷ قرار گرفته است. سرخپوشان با هدایت برانکو توانستند تیم الریان را در قطر با نتیجه ۳ بر یک شکست بدهند و ۲ تیم در آزادی هم به تساوی دست یافتند و در نهایت شاگردان برانکو به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کردند.

علاوه بر دیدار دو تیم پرسپولیس و الریان، امشب دیگر نماینده ایران یعنی تراکتورسازی تبریز نیز باید دومین جدال خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند. جایی که از ساعت 22 و 30 شاگردان رسول خطیبی به مصاف نیم شارجه امارات خواهند رفت. تراکتور بازی نخست خود را با تساوی 3 بر 3 به پایان برد و حالا به دنبال اولین برد خود و کسب هر سه امتیاز بازی است تا کارش برای صعود دشوارتر از این نشود. 

کد خبر: 13323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =