هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

بر اساس پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که امروز (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است اما با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود.

گفتنی است، عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه (۲۶ فروردین ۱۴۰۰) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با حاکمیت جو آرام و نسبتاً پایدار در طول روز، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد، شایان‌ذکر است ادامه این وضعیت تا شامگاه پنجشنبه همراه با افزایش تردد خودروها برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در مناطق پرتردد به دنبال خواهد داشت.

هم اکنون شاخص آلاینده های هوا در شهر تهران عدد ۹۰ را نشان میدهد و این در حالی است که این شاخص در طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ بوده است.

کد خبر: 13189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =