بهبود معیشت بازنشستگان با متناسب‌سازی حقوق/ در کنار تامین اجتماعی هستیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم همه کم و کاستی‌ها و بدهی‌های دولت، عملکرد سازمان تامین اجتماعی خوب است، گفت: مجلس در کنار این سازمان بوده و با مجاب کردن دولت به پرداخت  ۸۹ هزار میلیارد تومان از محل بدهی‌های خود به سازمان، سعی در ترمیم این وضعیت داشته است.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر کردیم که ۸۹ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید در نظر گرفته شود که البته این مبلغ از محل رد دیون و بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه می‌تواند تاثیر زیادی در زندگی این قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه بگذارد، افزود: علیرغم همه کم و کاستی‌ها و بدهی‌های دولت، عملکرد سازمان تامین اجتماعی خوب بوده است. مجلس نیز در کنار این سازمان بوده و با مجاب کردن دولت به پرداخت  ۸۹ هزار میلیارد تومان از محل بدهی های خود به سازمان، سعی در ترمیم این وضعیت داشته و دارد تا بخشی از مشکلات تامین اجتماعی جبران شده و برنامه‌های این سازمان عملیاتی شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌ها هر ساله بر اساس نرخ تورم نرخ حقوق‌ها را افزایش می‌دهد ولی در کشور ما چنین نیست، دولت زمانی که هنوز نرخ تورم و ضرایب خاصی که اعمال می شود صورت نگرفته نسبت به افزایش حقوق اقدام می‌کند.

بهروزی‌فر عنوان کرد: دستگاه های مرتبط با دولت باید توجه کنند و اجازه ندهند که تورم و گرانی‌های بی منطق که شاهد آن هستیم بر فضای کشور و زندگی مردم سایه بیاندازد. البته این مشکل در دولت‌های قبلی هم بوده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با توجه به شرایط حاکم و وضعیت عمومی کشور که درگیر ویروس کرونا هستیم چنانچه دولت می‌توانست وظایف و تعهدات خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی را به خوبی ایفا کرده و بدهی خود به این سازمان را پرداخت کند قطعا سازمان تامین اجتماعی نیز نسبت به افزایش خدمات خود اقدام می‌کرد.

صفورا طالب زاده

کد خبر: 13133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =