۱۶۹ هزار خانوارِ مددجو پشت نوبت دریافت مسکن 

در ارتباط با بحث تسهیلات ودیعه مسکن طبق مصوبه‌ای که ستاد ملی کرونا داشت، ۲۴ هزار و ۸۴۲ خانوار از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وحید قبادی دانا گفت: در ۲۲ ماه اخیر عملیات احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده و تلاش بر این است بتوانیم با سرعت بیشتری این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بهزیستی، توانمندسازی مددجویان تحت پوشش سازمان است، در این راستا یکی از فعالیت‌هایی که در دست انجام است تلاش برای بهره‌مندی مددجویان از نعمت مسکن است. در این راستا از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ساخت ۱۳۰ هزار واحد تسهیل‌گری شده و با کمک دستگاه‌ها، نهادهای مختلف حاکمتی و خیران در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد:‌ در ۲۲ ماه اخیر ۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده و در اختیار مددجویان بهزیستی قرار داده شد. همچنین هفت هزار واحد مسکونی در ۶ ماه اول سال ۹۹ تسهیل‌گری شده و بهره برداری از آنها از سوی مددجویان بهزیستی آغاز شده است.

قبادی دانا گفت:‌ این فعالیت های در قالب پروژه های برنامه های مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج‌سازندگی صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ‌سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی افزود:  این برنامه‌های مشترک در برنامه تهیه مسکن برای خانوارهای دو معلول و بیشتر که از سال ۹۴ آغاز شده بود و ۱۴ هزار خانوار احصا شده بودند، ۹ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالا تاکنون تحویل شده است.

وی ادامه داد: در برنامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از ۱۴ هزار واحدی که کار ساخت آن آغاز شده، هشت هزار و ۳۰۰ واحد واگذار شده است. در قالب برنامه مشترک با بسیج سازندگی نیز عملیات ساخت هزار و ۳۴۴ واحد مسکونی آغاز شده و ۵۳۵ واحد واگذار شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین در قالب برنامه مشترکی که با صندوق توسعه ملی بنیاد مسکن برای واحد مسکونی ویژه ایتام آغاز شده بود، عملیات احداث ۵۸۲ واحد مسکونی آغاز شده است.  

قبادی دانا گفت: طرح تهیه مسکن برای خانوارهای دو معلول به بالا با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی مسکن، انجمن خیرین مسکن‌ساز و سازمان بهزیستی کشور در حال انجام است. البته باید توجه داشت در ۲۲ ماه اخیر، ۵۶ هزار خانوار جدید هم شناسایی شدند که تحت پوشش بهزیستی هستند و مسکن ندارند که موجب شده است تعداد خانوارهای پشت نوبت مجموعا به ۱۶۹ هزار خانوار برسد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث تسهیلات ودیعه مسکن نیز طبق مصوبه‌ای که ستاد ملی کرونا داشت، ۲۴ هزار و ۸۴۲ خانوار از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ارزش این تسهیلات ودیعه مسکن در مجموع برای این خانوارها، ۴۸۹ میلیارد تومان خواهد بود، همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام، تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه آماده توزیع است که از بیست تا سی میلیون تومان به صورت سه ساله با معرفی ادارات کل سازمان بهزیستی استان‌ها با تامین اعتباری که بنیاد مستضعفان انجام دادند، توسط صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

قبادی‌دانا یادآور شد: البته در ماه‌های گذشته نیز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض را از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین اعتبار شد و برای مددجویان اجاره‌نشین بهزیستی به صورت کمک بلاعوض در سطح کشور توزیع شد. طبیعتا با توجه به محدود بودن منابع و میزان بالای نیاز مددجویان بهزیستی با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه هستیم.  

وی اضافه کرد: طبیعتا میزان اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، کفاف این کار را نمی‌دهد. کل بودجه مسکن سازمان بهزیستی در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بوده است که امسال با تلاش های انجام شده به ۶۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که اگر قرار بود سازمان بهزیستی به تنهایی این کارها را انجام دهد از عهده این حجم از فعالیت در حوزه مسکن برنمی‌آمد و کمک‌های دستگاه‌های مختلف در این زمینه باعث شده که بتوانیم پوشش بیشتری را برای فعالیت‌هایمان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اینکه طی ۲۲ ماه، ۳۰ هزار واحد مسکونی واگذار شده و همچنین عملیات احداث ۲۷ هزار واحدمسکونی دیگر در ۲۲ ماه اخیر آغاز شده است، نشان می‌دهد با همدلی و همکاری بین‌بخشی با دستگاه‌ها و خیرین و تشکل‌های مردم نهاد و حمایت سازمان برنامه و بودجه می‌شود قدم‌های بلندی را برای تامین مسکن مددجویان بهزیستی برداشت.

کد خبر: 1259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =