اما و اگرهای حذف دانشگر از لیست آسیایی استقلال

در حالی که تنها تا روز پنج‌شنبه برای ارسال فهرست بازیکنان اعزامی به لیگ قهرمانان آسیا زمان مانده، استقلالی‌ها هنوز نام محمد دانشگر را در این لیست قرار نداده اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم‌های ایرانی اعزامی به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این روزها خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند و اخبار پیرامون این مسابقات داغ است. در این بین ماجرای محمد دانشگر و باشگاه استقلال همچنان بلاتکلیف است و مشخص نیست این تنبیه از سوی مدیران استقلال تا زمان تعیین شده برای ارسال اسامی نفرات ادامه پیدا خواهد کرد یا ارفاقی به این بازیکن تعلق می‌گیرد. 

اما ماجرای محمد دانشگر با مدیران و کادر فنی استقلال چه بود؟ همه چیز از بازی تیم استقلال مقابل پیکان آغاز شد جایی که محمد دانشگرحاشیه هایی با فرشید اسماعیلی بوجود آورد. همین جنجال ها موجب شد، مدیران باشگاه تصمیم بگیرند که این بازیکن را تنبیه کنند و نامش را از لیست آسیا کنار بگذارند. البته این اولین باری نبود که دانشگر خود را اسیر حواشی و جنجال می‌کرد و شاید برای همین بود که مسئولان استقلال این بار کوتاه نیامدند و چه جریمه‌ای بالاتر از اینکه او را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کنند.  در این بین البته انتقاداتی که این مدافع استقلال از وضعیت مدیریت و سیاست‌گذاری مدیران داشت در این تصمیم بی تاثیر نبوده است. مدافعی همیشه منتقد که حالا در تیررس نقره داغ مدیرانش قرار گرفته است.  

بخش بزرگی از این تصمیم هم نشأت‌گرفته از بی‌میلی برخی مدیران به ادامه حضور او در ترکیب تیم است و علاوه بر سرمربی استقلال که می‌خواهد به‌نوعی با تنبیه دانشگر عنان کار را در دست خود بگیرد، مدیران هم در محرومیت این بازیکن نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. 

 ۱۹ فروردین آخرین مهلتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قبول اسامی بازیکنان تعیین کرده است و اگر باشگاه استقلال تا این زمان تعیین شده، نام محمد دانشگر را در لیست آسیایی خود قرار ندهد، حضور این بازیکن در لیگ قهرمانان منتفی خواهد شد.  باشگاه استقلال تاکنون نام این بازیکن را در لیست خود قرار نداده، مهلت ارسال اسامی و احتمالاً تغییرات نیز پنجشنبه هفته جاری به پایان می‌رسد و اگر تا آن روز نام مدافع حاشیه‌ساز در لیست قرار نگیرد، دیگر نمی‌توان فهرست بازیکنان را با تغییراتی مواجه کرد و عملا حضور این بازیکن امکان پذیر نخواهد بود. 

تا امروز نام محمد دانشگر همچنان در ترکیب آسیایی استقلال نیست و به نظر می رسد فرهاد مجیدی و دستیارانش این بار پای تصمیم خود ایستاده‌اند و قصد دارند محمد دانشگر را تنبیه کنند. حتی اگر نبود این بازیکن به ضرر تیم استقلال در نبرد آسیایی اش شود و کارش را سخت کند. 

محمد دانشگر امیدی به بازگشت به تمرینات استقلال و همراهی این تیم  در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. با این تفاسیر استقلال از این تصمیم هرچند جنبه انضباطی خوبی داشته باشد، از بعد فنی متضرر خواهد شد چرا که زمان کافی برای اضافه کردن مدافع جدید به تیمش ندارد و اگر هم بازیکنی اضافه شود برای هماهنگی با تیم نیاز به زمان دارد که این زمان در اختیار استقلالی‌ها نیست. 

در آن طرف ماجرا هم توجه به این نکته ضروری است که دانشگر در حالی با این تصمیم مواجه شده که در نقل‌وانتقالات میان‌فصل چند تیم مهم از جمله تراکتور را خواهان خود می‌دید. این که چرا مدیران استقلال بازیکنی را که مناسب و شایسته حضور در تیمشان نمی دادند را در همان زمان نقل و انتقالات بازیکن آزاد اعلام کردند تا هم این بازیکن به تیم دیگری بپیوندند و هم جا برای حضور یک مداقع تازه در استقلال باز شود، سوالی است که پاسخ آن داده نشده است.  بدون شک اگر استقلال در بازی‌های آتی نتیجه مطلوب نگیرد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز از گروه خود صعود نکند برای گرفتن این تصمیم مورد حمله منتقدان قرار خواهد گرفت. غیبت بازیکنی که فارغ از حواشی غیر فنی، از بعد فنی برای تیمش مثمرثمر بوده و علاوه بر عملکرد خوب در خط دفاع در گلزنی هم به تیمش کمک کرده است، برای استقلال مفید نخواهد بود. 

کد خبر: 12224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =