«نون‌خ» برنده نوروز ۱۴۰۰

در نوروز ۱۳۹۹ فصل ششم سریال پایتخت ۷۴/۹ درصد مخاطب داشت که فصل سوم «نون خ»  آن را در نوروز ۱۴۰۰ جابه‌جا کرد.

به گزارش آتیه آنلاین؛ از سال گذشته تاکنون، پاندمی کرونا و خانه نشینی عامل موثری در رونق برنامه های تلویزیونی در عموم کشورهای جهان و ایران بوده است. اگرچه در طی سال های اخیر تلویزیون با ریزش مخاطب زیادی مواجه بوده اما این رسانه همواره توانسته در اعیاد و تعطیلات تعداد بیننده حداقلی را برای سریال و فیلم هایش جلب کند. از جمله این سریال ها میتوان مجموعه ادامه دار نون خ  را نام برد که دیگر  در کنار پایتخت به برند نوروزی شبکه یک سیما بدل شده است.

  بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، ۸۲/۶ درصد مردم در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ بیننده برنامه‌های مختلف سیما اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامه‌های گفت‌وگومحور، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده‌اند و نصاب بیننده و رضایت از سریال‌های هفته اول نوروز و برنامه‌های ویژه تحویل سال تلویزیون در سال جدید را فصل سوم «نون خ» شبکه یک و «عصر جدید» شبکه ۳ سیما جابه‌جا کردند. بر اساس این نظرسنجی، در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ نصاب بیننده و رضایت از سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در سال‌های گذشته شکسته شد و فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما با ۷۹/۶ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۹/۳ درصد و ویژه‌برنامه تحویل سال «عصر جدید» شبکه ۳ با ۷۰/۵ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۷ درصد، در صدر سریال‌های هفته اول نوروز و ویژه‌ برنامه‌های تحویل سال قرار گرفتند.

در هفته اول نوروز ۱۳۹۹ فصل ششم سریال پایتخت ۷۴/۹ درصد مخاطب داشت که فصل سوم «نون خ» با حدود ۵ درصد افزایش مخاطب، نصاب آن را در نوروز ۱۴۰۰ جابه‌جا کرد. این سریال همانند سریال‌های دیگر نوروزی در شرایط خاص کرونایی ساخته شد و تعدد بازیگرانش می‌توانست مشکلاتی را به‌وجود بیاورد که ظاهرا مساله خاصی پیش نیامده است. سریالی که براساس گفته‌های محسن تنابنده در یک مصاحبه، طرح اولیه آن را ابتدا او و مرحوم خشایار الوند مطرح کرده بودند و قرار بوده که تنابنده کارگردانی این پروژه را برعهده بگیرد، اما درگیری‌های کاری و مسائل شخصی باعث شده که او سعید آقاخانی را به‌عنوان جایگزین خود معرفی کند.

نون. خ‌۳  بار دیگر نشان داد که مردم ایران همچنان به شنیدن و دیدن قصه و روایت‌ها علاقه‌مند هستند و نمایش خانواده و زندگی ساده مردم عادی و تماشای لوکیشن‌های دیدنی و گویش‌های جذاب بدون اغراق برای مخاطب عموما شهرزده و آپارتمانی جذاب است. همه‌گیرشدن تکیه کلام‌ها، دیدن‌شدن همه شخصیت‌های اصلی و فرعی و همچنین معرفی یک قوم و جغرافیا بدون زیاده‌روی و وجود شوخی‌های آزاردهنده، ویژگی‌هایی بود که نشان می‌داد چگونه می‌توان یک سریال طنز نسبتا موفق بدون حاشیه ساخت.

این در حالی ست که هیچ کدام از پروژه‌های گران‌قیمت این روزهای شبکه نمایش خانگی مانند «دراکولا» ی مهران مدیری و «مردم معمولی» رامبد جوان در قسمت‌های ابتدایی نتوانستند رضایت‌بخش ظاهر شوند و بشدت کیفیت نازلی داشتند.

کد خبر: 12051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =