تاکید مقام‌های امنیتی آمریکا و همتایان آسیایی بر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با ابراز نگرانی نسبت به برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی بر رویکرد خلع سلاح هسته‌ای این کشور تاکید کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیاالیوم، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا «شیگرو کیتامورا» و «سوه هون» همتایان ژاپنی و کره جنوبی پس از نشست سه‌جانبه روز گذشته -جمعه- در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که مقام‌های امنیتی در این نشست سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی و مسائل امنیتی از جمله در مناطق دو اقیانوس هند و آرام را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: «سه طرف نسبت به برنامه سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره جنوبی نگران بوده و بر پایبندی به حل این مسائل از طریق همکاری سه‌جانبه برای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ تاکید کرده‌اند.»

مقام‌های مذکور همچنین درباره لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این‌باره و همچنین درباره منع گسترش سلاح هسته‌ای و تقویت توان بازدارندگی و حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره توافق کردند.

سالیوان و همتایان ژاپنی و کره‌ای در این نشست موضوع مبارزه با ویروس کرونا و تغییر آب و هوایی و فعال‌سازی بازگشت به دموکراسی در میانمار را بررسی کردند.

کد خبر: 11990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =