خروج از تنش آبی ۹۸ روستای سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، از آبرسانی به ۲۷۸ روستای استان با جمعیت ۹۲ هزار نفر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ۹۸ روستای استان از تنش آبی خارج شده‌اند.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از پاون، علیرضا قاسمی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی نامطلوب کنونی افزود: با وجود تمام تنگناهای مالی توانستیم طبق هدف‌گذاری صورت گرفته از ابتدای سال ۹۹ گام برداریم و در همین راستا، عملیات آبرسانی و تأمین آب شرب ۲۷۸ روستای سیستان و بلوچستان با جمعیت ۹۲ هزار نفر صورت پذیرفت.

قاسمی ادامه داد: همچنین با هدف تسریع در آبرسانی به جمعیت روستایی، ۲ مجتمع با ۹۰ روستای تحت پوشش و جمعیت ۶۷ هزار و ۳۷۷ نفر و ۱۰ پروژه تک روستایی با تعداد ۲۷ روستا و جمعیت ۱۸ هزار و ۲۸۱ نفر در سال ۹۹ تکمیل شد.

وی با بیان اینکه این حجم از کار با وجود شرایط کنونی بی‌سابقه بوده است، افزود: در سالی که اعتبارات بسیار محدود بوده است، بالغ بر ۶۲۰ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده است و برنامه‌ریزی شده تا تیرماه سال ۱۴۰۰ شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی استان به ۷۱ درصد ارتقا یابد.

قاسمی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری و استفاده از ظرفیت خیرین اظهار کرد: در سالی که گذشت آبرسانی به ۵۱ روستا در سطح استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صورت گرفت و تاکنون تعداد ۱۹ روستا از این طریق وارد مدار بهره‌برداری شده است.

رفع تنش آبی ۹۸ روستا از ابتدای سال ۹۹ تاکنون

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان درباره اقدامات انجام شده جهت مقابله با تنش آبی گفت: در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات آبرسانی و به منظور حل مشکل روستاهای دارای تنش آبی که به دلیل مصرف بالا عمدتا در تابستان‌ها رخ می‌دهد، از ابتدای سال ۹۹ تلاش‌ها برای عبور از این شرایط سخت منجر شد تعداد ۹۸ روستا با جمعیت ۲۹ هزار و ۱۱۱ نفر از دایره‌ روستاهای دارای تنش آبی خارج شود.

وی در پایان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرا و تکمیل ۳۸ کیلومتر خط انتقال، تنش آبی ۳۱۰ روستای شهرستان هیرمند نیز در سال ۱۴۰۰ برطرف شود.

کد خبر: 11895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =