ایران-روسیه؛ گام نخست شاگردان اسکوچیچ در ۱۴۰۰ 

تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار سال ۱۴۰۰  خود را در چارچوب دیداری دوستانه با تیم ملی سوریه برگزار خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، ورزشگاه آزادی تهران امروز از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان نخستین دیدار رسمی تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. دیداری که قرار است به صورت دوستانه بین دو تیم ملی فوتبال سوریه و ایران برگزار شود. هر دو تیم ایران و سوریه در شرایطی در این مسابقه به مصاف هم خواهند رفت که هر دو در مسیر انتخابی جام جهانی فوتبال قرار داشته و برای اینکه بتوانند به آمادگی هر چه بیشتر در این مسابقات پیش رو شرکت کنند، این دیدار دوستانه را تدارک دیده اند.  

دو تیم ایران و روسیه البته پیش از این و در روزهایی که تیم های فوتبال در قاره آسیا نبردهای انتخابی جام جهانی قطر را برگزار می کردند، دو بار به مصاف هم رفتند که حاصل تلاش دو تیم یک تساوی در بازی رفت   و یک پیروزی پر گل در دیدار برگشت برای تیم ملی ایران بود. اینبار تیم ملی ایران با کادر فنی جدید خود یعنی اسکوچیچ و دستیارانش به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت تا میزان توانمندی خود را این بار در قالب یک بازی تدارکاتی بسنجد و آزمایش کند. این بازی تا حدی می تواند نمایش دهنده نقاط ضعف و قوت تیم برای اسکوچیچ باشد و شاید تا حدی در ادامه مسیر ملی پوشان در راه جام جهانی قطر کمک کننده باشد. آن هم در شرایطی که شاگردان اسکوچیچ در ۴ بازی سخت باید در ادامه مسیر انتخابی جام جهانی با کامبوج، هنگ کنگ، بحرین و عراق رو به رو شوند و کار سختی برای صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دارند.

دراگان اسکوچیچ که مدت زمان زیادی از حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران نمی گذرد، در تلاش خواهد بود که بتواند با شکست دادن تیم سوریه ضمن حفظ وضع روحی تیمش، به سومین پیروزی خود با تیم ملی ایران دست پیدا کند و همچنان مربی بدون شکست فوتبال ایران باشد. هر چند این بازی جنبه دوستانه داشته و نتیجه آن برای هیچ یک از دو تیم اهمیت ندارد، اما اسکوچیچ برای اثبات توانمندی تیمش بدون شک تنها به دنبال کسب پیروزی در این مسابقه خواهد بود. پیش بینی می شود که سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقه علاوه بر استفاده از بازیکنان با تجربه خود به بازیکنان جوان هم میدان داده و آن ها را در این بازی تدارکاتی مورد محک خود قرار دهد.  

در آن طرف میدان تیم ملی سوریه که مدت اخیر ناکامی هایی داشته است، در تلاش برای پیروزی مقابل ایران است. سرمربی تیم ملی سوریه در مدت اخیر به شدت از سوی رسانه های سوری مورد انتقاد قرار گرفته است و عملکرد خوب در بازی با ایران را پلی خواهد دید که به وسیله آن از سیل این انتقادات رها شود.  تیم ملی فوتبال سوریه در این بازی دو بازیکن اصلی و ستاره‌های تاثیرگذار خود به نام‌های عمر السومه و عمر خربین را در اختیار ندارد. این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران هم برای این بازی به دلایل محدودیت‌های کرونایی در اروپا سامان قدوس و علیرضا جهانبخش را در لیست خود قرار نداده است و بدون آنها به زمین خواهد رفت. البته به این دو نفر می‌توان کاوه رضایی، مهدی قایدی، عارف غلامی و رشید مظاهری را هم اضافه کرد که به علت مثبت بودن تست کرونا بازی را از دست دادند.

دو تیم ایران و سوریه سابقه طولانی در رویارویی با هم داشته و دارند.   از اولین بازی دو تیم که در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ بود نزدیک به ۴۸ سال می‌گذرد. ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۲ اولین دیدار تاریخ دو تیم در تهران برگزار شد، دیداری که با برد یک بر صفر ایران و تک گل اکبر کارگر جم به پایان رسید اما در بازی برگشت که یک هفته بعد برگزار شد، سوریه با همین نتیجه به برتری رسید؛ بردی که تنها پیروزی تاریخ سوریه مقابل تیم ملی فوتبال ایران بوده است و پس از آن این تیم در حسرت پیروزی مقابل ایران مانده است. نکته جالب توجه دیگر درباره دیدارهای دو تیم در تاریخ این است که از سال ۶۷ تا ۷۶ تیم‌های ملی ایران و سوریه ۴ بار با هم روبرو شدند که هر ۴ بازی با نتیجه مشابه یک بر یک به پایان رسید.

کد خبر: 11828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =