کره شمالی به شورای امنیت هشدار داد

کره‌شمالی با انتقاد از موضع شورای امنیت در قبال آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور، تصریح کرد که این نهاد، رویکردی دوگانه در پیش گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، کره‌شمالی امروز -دوشنبه- با انتقاد از موضع شورای امنیت در قبال آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور، تصریح کرد که این نهاد، رویکردی دوگانه در پیش گرفته است.

مقام‌های پیونگ‌یانگ در واکنش به موضع شورای امنیت که آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت خوانده و این کشور را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده بود، هشدار دادند که می‌توانند به یک «اقدام متقابل» دست بزنند.

«جو چول سو» مدیرکل سازمان های بین‌المللی وزارت خارجه کره‌شمالی، با اعلام این‌که نشست شورای امنیت برای نفی حق دفاع ما از کشور برنامه‌ریزی شده بود، تصریح کرد که این اقدام، در پیش گرفتن رویکردی با استاندارد دوگانه بوده است که تحت سیطره آمریکا بر شورای امنیت اتخاذ می‌شود.

جو افزود که در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان برای افزایش قدرت نظامی خود دست به تولید انواع موشک‌ها می‌زنند، انتقاد از آزمایش‌های ما که در قالب اقدام‌های دفاعی مشروع انجام شده است، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

کد خبر: 11734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =