متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۰/ واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا پایان امشب به حساب بازنشستگان تامین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: پرداخت علی الحساب مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بر اساس وعده‌ای که داده بودیم با تامین منابع و پشتیبانی دولت، از ۴ صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در نشست خبری امروز، پنج‌شنبه ۲۸ اسفند اظهار داشت: علی الحساب مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بر اساس وعده‌ای که داده بودیم با تامین منابع و پشتیبانی دولت، از ساعت ۴ صبح امروز آغاز شده است.

مصطفی سالاری افزود: قرار بود در اسفندماه مبلغی به صورت علی‌الحساب برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان پرداخت شود و به لحاظ اینکه هنوز ۶ هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به دست ما نرسیده، به همین علت، دیروز مقرر شد از منابع دیگر، علی‌الحساب اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

وی ادامه داد: زمانی که ۶ هزار میلیارد تومان به ما اختصاص یافت، آن را جایگزین منابع اعتباری فعلی که هزینه شده است، می‌کنیم.

سالاری با بیان اینکه پرداخت علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی از صبح امروز آغاز شده است، بیان کرد: تا این لحظه بیش از یک چهارم جمعیت بازنشستگان تحت پوشش سازمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند و مابقی بازنشستگان نیز تا پایان امشب این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: فرمول نهایی شده برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی نهایتاً در ۱۰ روز اول فروردین ماه با کمک نمایندگان بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان تدوین خواهد شد و اگر نیاز به اصلاح بود آن را اصلاح خواهیم کرد.

وی گفت: قصد داریم در فیش حقوق فروردین ماه بازنشستگان هم افزایش حقوق و هم متناسب‌سازی لحاظ شود و دیگر مبلغی به صورت علی‌الحساب نباشد.

سالاری تصریح کرد: اصلاحات احتمالی اعمال و مبلغ نهایی در احکام بازنشستگان دیده خواهد شد. از فروردین ماه اصل متناسب سازی مرحله دوم انجام خواهد شد که مجموعه این دو بتواند فاصله بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و دیگر صندوق ها که از لحاظ درصدی تفاوت ایجاد شده بود به نحو مناسبی پوشش داده و دغدغه بازنشستگان تامین‌اجتماعی رفع شود.

وی تأکید کرد: بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور نیز همانند سایر بازنشستگان علی‌الحساب مرحله دوم همسان سازی را دریافت خواهند کرد.

سالاری در خصوص افزایش حقوق‌ها نیز گفت: باید در این خصوص با کانون عالی بازنشستگان و نمایندگان آنها جلساتی برگزار کنیم و هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست اما قطعاً افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر بیش از ۳۹ درصد خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه رقم اعلامی واریزی علی الحساب بوده چون فرمول تهیه شده برای اعمال متناسب سازی حقوق هر فرد هنوز با نمایندگان بازنشستگان نهایی نشده گفت که این امر در فروردین ۱۴۰۰ نهایی و سپس احکام جدید بازنشستگان صادر خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر افزود: همکاران‌ مقدمات کار را فراهم کردند و محاسبات را انجام دادند و نهایتا در ۱۰ روز اول فروردین یا هفته دوم فروردین ماه با نمایندگان بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان نشستی خواهیم داشت؛ اگر نیاز باشد جرح و تعدیل و اصلاح را انجام می دهیم. تلاش ما این است که فیش حقوقی فروردین ماه بازنشستگان هم حاوی اعمال ماده ۹۶ و افزایش سنواتی باشد و هم حاوی متناسب سازی مرحله دوم باشد و هر دو اینها در فیش لحاظ شده باشد و دیگر از حالت پرداخت علی الحساب خارج شویم.

سالاری ادامه داد: حتما تلاش می‌کنیم فرمول درست و رضایت نمایندگان بازنشستگان را به همراه داشته باشد؛ همانطور که در مرحله اول متناسب‌سازی هم با یک کار کارشناسی با همراهی رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان فرمول را نهایی و در مرداد ماه سال جاری ابلاغ و اجرا کردیم، ان شاءالله در مرحله دوم هم بتوانیم با همفکری هم، فرمول را نهایی کنیم. فرمولی که تدوین شده بعد از اصلاحات احتمالی اعمال و بعد از آن فورا در احکام لحاظ می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: بر این اساس وعده ای که دولت و محمد شریعتمداری، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی داده بودند، هم در پرداخت علی الحساب و هم در متناسب سازی مرحله دوم، که کار ارزشمندی است، محقق شده و در ماه های آینده هم محاسبه آن را خواهیم دید.

وی ادامه داد: به طور کلی در زمینه نحوه تامین منابع متناسب سازی مرحله دوم برای سال ۱۴۰۰، منابعی در قانون بودجه برایمان پیش بینی شده است. البته طبیعتا یکی دو ماهی زمان می برد تا مصوبه بگیریم زیرا این‌منابع نقدی نیست و منابع مالی از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی است که تبدیل آن ها به وجه و ... چند ماهی زمان می‌برد. البته تاخیر در فرایند اداری معمول است اما در پرداخت منظم آن از فروردین به بعد، غیر از علی الحسابی که امروز پرداخت می‌شود، خللی وارد نخواهد شد.

سالاری گفت: ما همه موارد یعنی هم متناسب سازی مرحله دوم و هم اعمال ماده ۹۶ یعنی افزایش سنواتی حقوقها را به فیش حقوقی فروردین ماه می رسانیم تا دیگر در فروردین پرداخت به صورت علی الحساب نباشد و پرداخت بر مبنای حکم باشد. افزایش ها هنوز دقیق نیست و باید جلساتمان را با کانون عالی بازنشستگان برگزار کنیم. حتما در نیمه اول فروردین جلسات تمام و نهایی می شود زیرا باید احکام را صادر کنیم و پرداخت از ۱۹ فروردین به بعد برمبنای حکمی که هر دو آیتم در آن لحاظ شده، صورت خواهد گرفت.

سالاری با تاکید بر اینکه افزایش حقوق شامل همه مستمری بگیران می شود گفت: این افزایش مشمول مشاغل سخت و زیان آور هم می شود، حتی مابه التفاوت را هم که مربوط به ماه‌های گذشته بود، پرداخت شد و تا امشب کسی را نخواهیم داشت که مابه التفاوت مربوط به مشاغل سخت و زیان آور را دریافت نکرده باشد.

سالاری ضمن اشاره به اینکه امید است پرداختهای صورت گرفته باعث کاهش فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری شود افزود: حکم حقوقی فروردین ماه دربرگیرنده افزایش سنواتی حقوقها و همچنین همسان سازی خواهد بود.

کد خبر: 11286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =