۲۶۵۰ پرستار؛ استخدام کادر درمان تامین اجتماعی خواهند شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جذب و استخدام کادر درمان در تامین اجتماعی قرار است ۳۶۶۰ نفر استخدام شوند که از این تعداد ۲۶۵۰ نفر کادر پرستاری هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، محمد شریعتمداری با بیان این مطلب در نشست مشترک سازمان نظام پرستاری و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ایجاد وحدت رویه برای رسیدگی به موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور جامعه پرستاران کشور تصمیم مناسبی است که از سوی معاونت روابط کار پیگیری خواهد شد.  

وی همچنین گفت: به زودی با استخدام کادر پرستاری سازمان تامین‌اجتماعی، ضریب اشتغال پرستاران به نسبت تخت‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد و به میانگین استانداردهای جهانی می‌رسد.  

شریعتمداری با بیان اینکه شغل پرستاری توام با هنر و عشق است، افزود: خدمات ارزشمند جامعه پزشکی و پرستاری در ایام کرونا را ارج می‌نهیم و به روح شهدای کادر درمان درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری در کمیته‌های حل اختلاف و هیات‌های تشخیص با انعقاد یادداشت تفاهم سه جانبه و ابلاغ آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.  

شریعتمداری بر تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری موضوعات مرتبط با جامعه پرستاری کشور نیز تاکید کرد و گفت: درحوزه ارائه خدمات خانگی جامعه پرستاری نیز  سازمان نظام پرستاری و معاونت اشتغال وزارت کار می‌توانند برای حمایت از ایجاد شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرستاری در منزل یادداشت تفاهم همکاری امضا کنند.  

وی تصریح کرد: البته استفاده از نظام بیمه در خدمات پرستاری منزل  و چگونگی محاسبه هزینه خدمات نیازمند بحث های کارشناسی جداگانه و طرح آن در شورای عالی بیمه است.

شریعتمداری با بیان اینکه در خصوص اجرای مفاد قانون بهره‌وری هیچگونه تردیدی نداریم  و خواهان اجرای قانون هستیم، افزود: آموزش پرستاران مورد توجه تأمین اجتماعی است.

کد خبر: 1099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =