دریافت پیش ثبت نام توسط مدارس غیردولتی، غیر قانونی است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره پیش ثبت‌نام برخی مدارس غیردولتی، اخذ وجه و آزمون ورودی گفت: هم در شرایط کرونا این امر مطلوب نیست و هم در شرایط غیرکرونا ما این رویه را توصیه نمی‌کنیم و قطعا مورد تایید نیست. پیش ثبت نام و آزمون ورودی غیرقانونی است و نباید انجام شود.

به گزارش آتیه آنلاین، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست گفت وگوی هفته که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه هرروز برای ما یک روز خاص است که باید به مجموعه ماموریت ها و وظایفی که داریم عمل کنیم افزود: در باب همکاریهای وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گذشته هم تفاهم نامه هایی داشته ایم و در این جلسه عرصه های متنوع تری برای ادامه همکاری بررسی شد.
وی افزود: در این حوزه ها کار می کنیم و همه اصرار ما این است که در همین ماه‌های پایانی دولت پایه این همکاری ها مستحکم شود و در دولت های بعدی استمرار یابد.
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت کتابخانه های مدارس گفت: توسعه کتاب و کتابخوانی قطعا جزو اولویت های ما هست و باید در این زمینه کارو تلاش کنیم. مدارسی که جدید ساخته می شوند حتما امکاناتی چون کتابخانه برایشان پیش بینی می شود و مدارسی که از قبل ساخته شده اند و امکان دایر کردن کتابخانه دارند حتما مورد توجه قرار می گیرند.
حاجی میرزایی ادامه داد: هفته گذشته برای افتتاح مدرسه جدیدی رفته بودیم که کتابخانه اش دو در داشت، یک در به داخل مدرسه و یک در به بیرون که برای افراد خارج از مدرسه هم قابل استفاده باشد. توسعه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه ها جزو اولویت های ماست و اگر جایی با کاستی هایی روبه‌رو هستیم به علت کاستی هایی است که این روزها گریبانگیر مجموعه دستگاه‌های اجرایی است و به محض اینکه گشایش شود قطعا این اولویت را در دستورکار قرار خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره پیش ثبت نام برخی مدارس غیردولتی، اخذ وجه و آزمون ورودی گفت: هم در شرایط کرونا این امر مطلوب نیست و هم در شرایط غیرکرونا ما این رویه را توصیه نمی کنیم.
وی ادامه داد: این رویه نوعی اضطراب را در میان خانواده ها و دانش آموزان ایجاد می کند که مخل جریان تربیت است و قطعا مورد تایید نیست و پیش ثبت نام و آزمون ورودی غیرقانونی است و نباید انجام شود.  
 

کد خبر: 10936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =