رفع تحریم تسلیحاتی برای مردم مهم بود

حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت بار دیگر از پایان تحریم تسلیحاتی ایران ابراز رضایت کرد.

به گزارش آتیه آنلاین آقای روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه سی مهر گفته: «تحریم تسلیحاتی ایران روز یکشنبه برداشته شد و این برای مردم ما بسیار مهم بود.» رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که امروز عقلانیت پیروز شده است گفت: «در همین روز یکشنبه‌ای که گذشت علاوه بر روز لیلة المبیت، روز برداشته شدن تحریم تسلیحاتی و بسیار برای مردم ما مهم بود. نه از این بابت که ما آزادیم که اسلحه بخریم و بفروشیم، از این مهمتر این است که منطق قانون و حق و حقیقت بر زور و قلدری پیروز شد.» وی افزود: آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند. ملت ایران باید آزاد باشد و اگر خواست و سلاحی نیاز داشت بخرد و اگر نیاز داشت بفروشد. بنابراین احقاق حقوق مردم بسیار مهم بود و در روز یکشنبه مشخص شد که توطئه‌های آمریکایی‌ها ناموفق بوده است. 

روحانی همچنین گفته: «همه امید آمریکا این بود که پس از خروج از برجام، بلافاصله ما هم خارج بشویم تا تحریم‌های شورای امنیت تماما علیه ایران بازگردد. ولی تدبیر حاکمیت مهم بود و ما سیاست پیچیده‌ای را اتخاذ کردیم و به‌نوعی از تعهدات برجامی فاصله گرفتیم. ولی قدم به قدم و به‌گونه‌ای که دوست و دشمن از کار ایران نتواند ایراد بگیرد و همه گفتند که کار ایران بر اساس قوانین بین‌المللی بوده است.»

تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، پس از سیزده سال پایان یافت. البته تحریم فروش سلاح از سوی اروپا و آمریکا همچنان ادامه دارد. اما روسیه و چین اعلام کرده اند که به ایران سلاح خواهند فروخت.

کد خبر: 1081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =