افت کیفی فوتبال ایران در نیم فصل نخست

کاپیتان اسبق پرسپولیس با اشاره به نتایج نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، عدم حضور تماشاچیان در استادیوم ها و حضور مربیان کم تجربه در نیم فصل نخست شاهد افت کیفی فوتبال بودیم اما امیدوارم در نیم فصل دوم این مساله جبران شود.

به گزارش آتیه آنلاین، حسین عبدی در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که فوتبال ایران و جهان با آن درگیر است به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور تماشاچیان در استادیوم ها باز می گردد که بر روی عملکرد بازیکنان و کیفیت لیگ تاثیر به سزایی داشته است که امیدوارم با بهبود شرایط این مساله جبران شود.  

وی افزود: آنچه در لیگ امسال شاهد هستیم حضور مربیان جوان و باانگیزه در لیگ برتر است که حرکت خوب و ارزنده ای است اما باید این مربیان دوره های آکادمیک فوتبال را سپری کرده و با اطلاع و آگاهی کامل راهی لیگ شوند تا از تجربیات و دانش خود برای ارتقای سطح کیفی لیگ بهره ببرند.

وی ادامه داد: طبیعی است یک مربی هر چقدر هم انگیزه داشته باشد اما تجربه و دانش کافی نداشته باشد، نمی تواند موثر و مفید باشد و بهره مندی از دانش روز مساله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.  

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت و پرورش بازیکنان و مربیان لیگ نیازمند سپری کردن دوره های آکادمیک و ارتباط با دنیای بیرون است و هر چقدر در این خصوص سرمایه گذاری شود نتایج آن به فوتبال کشورمان بازخواهد گشت.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا امکان ارتباط با بیرون از مرزهای کشورمان برای سپری کردن دوره های علمی و آموزشی فوتبال فراهم شود تا شاهد ارتقای دانش مربیان و در نهایت فوتبال کشورمان باشیم.  

عبدی اشاره ای به نتایج پرسپولیس و سایر تیم های لیگ برتری داشت و گفت: پرسپولیس هم در ابتدای راه آنچنان که انتظار می رفت نبود اما آرام آرام خود را پیدا کرد و امروز همان تیمی است که انتظارش می رود. برخی تیم های دیگر هم سعی کردند خود را در بالای جدول قرار دهند اما نوسان بسیاری از خود نشان دادند و همین مساله باعث شد عملکرد آنها چندان چشم نواز نباشد.  

او به حضور و نقش موثر برخی بازیکنان لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بازیکنانی داریم که به نوبه خود یک وزنه هستند، به عنوان مثال در پرسپولیس چهره هایی را داریم که هم مسوولیت پذیر هستند و هم برای موفقیت تیم حاضرند خود را فدا کنند. همین مساله کمک می کند تا یک تیم به آن جایگاهی که شایسته است برسد و فوتبال امروز به بازیکنانی از  این دست، نیاز دارد.  

کد خبر: 10762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =