همه سریال‌هایی نوروز ۱۴۰۰ تلویزیون

سریال‌های نوروزی از پرطرفدارترین برنامه های سیمای ملی هستند، تلویزیون نیز به روال معمول سال‌های اخیر، برای شب‌های تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ مجموعه‌های تلویزیونی متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش آتیه آنلاین؛ از سال گذشته تاکنون، پاندمی کرونا و خانه نشینی عامل موثری در رونق برنامه های تلویزیونی در عموم کشورهای جهان و ایران بوده است. اگرچه در طی سال های اخیر تلویزیون با ریزش مخاطب زیادی مواجه بوده است اما این رسانه همواره توانسته در اعیاد و تعطیلات تعداد بیننده حداقلی را برای سریال و فیلم هایش جلب کند. از جمله این سریال ها میتوان مجموعه ادامه دار پایتخت را نام برد که دیگر به برند نوروزی شبکه یک سیما بدل شده است.

با مرور اخباری که در چند ماه اخیر و به ویژه در هفته گذشته از روند تولید سریال‌ها منتشر شده حالا به تدریج  تکلیف سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰ شبکه‌های مختلف تلویزیون نیز در حال روشن شدن است، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پایتخت و وعده‌ای که عمل شد

پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری که با طرحی از محسن تنابنده و همراهی خشایار الوند شکل گرفت یکی از موفق ترین سریال های طنز سال های اخیر بوده است. این سریال  نخستین بار نوروز ۱۳۹۰ از شبکه یک سیما پخش شد و می‌توان از آن  به عنوان موفق‌ترین سریال طنز نوروزی در سال‌های اخیر نام برد. اما این سریال در فصل ششم با حاشیه های زیادی همراه بود که در نهایت به دلیل همه گیری ویروس کرونا  و شباهت دو سه سکانسش با فیلم های قبل از انقلاب ناتمام باقی ماند. با این حال  چندی پیش در ویدئویی که صداوسیما از سیروس مقدم منتشر کرد او اعلام  کرد  که طبق قولی که به مردم داده‌ایم تلاش می‌کنیم آن قسمت‌های باقیمانده از سریال را آماده کنیم تا "پایتخت ۶" به انتها برسد. دو قسمت پایانی از فصل ششم سریال «پایتخت» این روزها در حال تصویربرداری است و عوامل این سریال همچنان مشغول کار هستند. چندی پیش روابط عمومی معاونت سیما در توضیحاتی اعلام کرد که تلویزیون خلاصه ۷ قسمتی «پایتخت ۶» را از عید مبعث پخش می کند و دو قسمت جدید این فصل را هم در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند ماه از شبکه یک روی آنتن می برد.

ادامه دردسرهای نورالدین در شبکه یک

«نون خ» سریالی که نوروز ۹۸ به کارگردانی سعید آقاخانی روی آنتن رفت و توانست عنوان یکی از پربیننده‌ترین‌های آن زمان را به خود اختصاص دهد از مدت‌ها پیش درحال تصویربرداری برای نمایش سری سوم می باشد. به گفته سعید آقاخانی؛ «نون. خ ۳» اولین سریالی است که بازیگران با ماسک مقابل دوربین رفتند و از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال بر اساس قصه به کرونا مبتلا شده است بنابراین ما علاوه بر اینکه به موضوع کرونا پرداختیم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته‌ایم. در این سریال سعید آقاخانی، علی صادقی، اکبر عبدی، شقایق دهقان، یوسف کرمی و سیروس میمنت بازی می‌کنند. تنها حمیدرضا آذرنگ که در ماه‌های اخیر مشغول تولید اولین فیلم سینمایی خود بوده، از جمع بازیگران این سریال جدا شده و مشخص نیست جای خالی او چگونه پر خواهد شد. این سومین فصل از این سریال است که نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و تاکنون دو فصل قبلی به میزان بالایی رضایت مخاطب را کسب کرده است.

این سریال در نوروز ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵ در کنداکتور شبکه یک سیما قرار خواهد گرفت.

  «همبازی»؛ ملودرام عاشقانه شبکه دو

«هم‌بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده، که به تازگی سریال «سیاوش» را روانه بازار نمایش خانگی کرده، تنها سریال عاشقانه شب‌های نوروز  امسال است که برای پخش از شبکه دو سیما آماده می‌شود. ترکیب بازیگران این سریال جالب است و از آتیلا پسیانی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، دیبا زاهدی، علیرضا استادی و امیر کاظمی تشکیل شده است. هنوز خلاصه داستانی از مجموعه «همبازی» منتشر نشده است اما این سریال سعی دارد در فضایی جدید با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی با طراحی نوید محمودی به روابط اشتغال جوانان و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد. این سریال قرار است از  سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه پیش از آغاز سال جدید هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن باشد.

شبکه سه و حذف «بوتیمار»

در حالی‌که خبرها حکایت از پخش سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام به عنوان سریال نوروزی شبکه سه سیما را داشت اما گویا مدیران این شبکه ترجیح داده‌اند تا سریال «لوتی» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی، جایگزین «بوتیمار» شود.

مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما چند روز پیش در گفتگویی اظهارکرد: از ابتدای امسال سه گزینه برای نوروز ۱۴۰۰ درنظر گرفتیم و تولید همزمان هر سه سریال آغاز شد. در نهایت، با توجه به فضای متفاوت سریال «لوتی» که در ژانر امنیتی جاسوسی ساخته شده و اقبالی که مردم به این ژانر در چند سال اخیر نشان داده‌اند، این سریال برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ انتخاب شد. به نظر می‌رسد «لوتی» نام موقت این سریال باشد و در زمان پخش احتمالاً  با نام اصل خود به عنوان فصل دوم سریال جنجالی و جریان ساز «گاندو» روی آنتن خواهد رفت. "لوتی" که  تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید قرار است از ۳۰ اسفندماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن برود.

شبکه پنج و «نوروز رنگی»

مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» به کارگردانی علی مسعودی و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان یکی دیگر از سریال نوروز ۱۴۰۰ خواهد بود که در شب‌های نوروز از شبکه پنج سیما روی آنتن خواهد رفت. مسعودی که امسال سریال «آخر خط» را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی روی آنتن داشت، با این سریال موفقیت خاصی کسب نکرد و این بار با یک سریال طنز دیگر در پی جذب مخاطبان تلویزیون است. این سریال علی مسعودی روایتگر ماجراهایی از سال دهه شصت در مشهد است و تصویربرداری آن در مشهد با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است تا برای پخش در شب های نوروز ۱۴۰۰ آماده شود. رابعه اسکویی، حمید لولایی، شهرام قائدی، داریوش سلیمی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، محمد اسلامی، سینا رازقی، حمیدرضا حافظ شجره و… بازیگران این سریال  را تشکیل می دهند. این سریال ۲۰ قسمتی از ۳۰ اسفندماه پخش خودش را ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما آغاز می‌کند.

کد خبر: 10684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =