توسعه مترو نیازمند اعتبار ۳۰هزار میلیارد تومان سالانه است

شهردار تهران گفت: توسعه ناوگان ریلی پایتخت و افزایش قطارهای آن، نیازمند تزریق اعتبار سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش آتیه آنلاین پیروز حناچی افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل ریلی فراهم است و برای اینکه بتوان فاصله قطارها را به ۲.۵ دقیقه رساند، باید به تعداد قطارهای موجود اضافه کرد.

وی یادآورشد: سال گذشته دولت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی در قالب اوراق مشارکت به صورت وام و تسهیلات که ۵۰ درصد آن به عهده شهرداری تهران است، کمک کرد.

حناچی اظهارداشت: میزان کمک های دولت برای مقابله با آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی به شهر تهران، در سال جاری به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: اما به علت آنکه این کمک‌ها در قالب اوراق مشارکت عمومی پرداخت شد، هزینه کرد آنها از طریق بانک های عامل با مشکلاتی مواجه است.

شهردار تهران گفت: دولت به طور متناوب به شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی کمک می کند اما این میزان اعتبارات پرداختی کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای توسعه پایدار خطوط ریلی به سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اکنون تمامی زیر ساخت های ریلی مورد نیاز برای این امر مهیا شده است.

به گزارش ایرنا، حناچی ادامه داد: دولت علاوه بر اعتبار پیش بینی شده از محل توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا، از محل جرایم رانندگی نیز به شهرداری کمک می کند اما روند کنونی پرداخت این جرایم به شهرداری تهران رضایت بخش نیست.

کد خبر: 10630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =