معافیت مالیاتی کارگران با دستمزدهای حداقلی

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: با این مصوبه، مدیران پردرآمد بیش از یک سوم حقوق خود را مالیات می‌دهند و عموم کارگران با دستمزدهای حداقلی از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

به گزارش آتیه آنلاین، محمدباقر قالیباف با اشاره به موضوع مالیات پردرآمدها و کارگران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «تصویب مالیات پلکانی یکی از ارکان اصلاح نظام مالیاتی برای کاهش تبعیض‌هاست؛ با مصوبه جدید مجلس، مدیران پردرآمد بیش از یک سوم حقوق خود را مالیات می‌دهند و عموم کارگران با دستمزدهای حداقلی از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

وی همچنین اضافه کرد: کسی که درآمد بیشتری دارد، باید مالیات بیشتری پرداخت کند و در فرایند عادلانه کردن نظام توزیع در اقتصاد کشور سهم ایفا کند. تعریف پایه های مالیاتی جدید و اخذ مالیات ببیشتر از کسانی که درآمد بیشتری دارند، لغو معافیت های مالیاتی متعدد بسیاری افراد وموسسات پردرآمد که معافیت مالیاتی آنان هیچ توجیهی ندارد و همچنین تلاش برای بازتوزیع منابع کشور به نفعع محرومترین افراد جامه و همچنین تقویت معیشتی کارمندان و کارگران و زحمت کشان از مهم ترین گام های مجلس برای رفع تبیض هاست.  

کد خبر: 10435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =