کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در بورس

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: فردی که با معرفی خود تحت عنوان کارمند شرکت کارگزاری بورس اقدام به ۳ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال کرده بود، توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمد نادربیگی" در این خصوص بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری و جعل عنوان کارمند کارگزاری بورس به پایگاه یکم پلیس آگاهی، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که متهم ابتدا از طریق فضای مجازی به مالباخته نزدیک شده و با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از کارگزاری های معروف شرکت سرمایه گذاری بورس، پس ازمدتی معاشرت به صورت کاملا حرفه ای به نامبرده نزدیک شده و مبلغ یک میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در شرکت سرمایه از مالباخته دریافت کرده و برای جلب اطمینان نیز مبلغی قابل توجه به عنوان سود حاصل از این کار را به حساب شاکی پرونده واریز کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: پس از گذشت چند ماه و جلب اعتماد مالباخته، متهم با چرب زبانی او را برای دریافت سود بیشتر اغوا کرده و مبلغ ۶ میلیارد ریال دیگر  از نامبرده دریافت کرده که پس از دریافت پول  دیگر پاسخ تماس های شاکی پرونده را نداده و متواری شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را در شهر تهران شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.

سرهنگ نادربیگی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند که این کلاهبردار حرفه ای در چندین استان از جمله البرز، تهران و اصفهان با همین روش از شهروندان مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده که تاکنون ۳ نفر از مالباختگان شناسایی و ارزش کلاهبرداری از آن ها ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد، خاطرنشان کرد: شهروندان تحت هیچ عنوان به افراد ناشناس که با دادن وعده غیرواقعی درخواست پول از آن ها می کنند اعتماد نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر: 10294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =