ایجاد پارک‌های آبخیزداری برای ۱۱ شهر در معرض سیل

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد پارک‌های آبخیزداری برای ۱۱ شهر در معرض سیل پیش‌بینی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم خاوازی در سفر یک‌روزه به استان مرکزی بیان کرد: توسعه پارک‌های آبخیزداری به‌عنوان راهبردی کلیدی در منابع طبیعی کشور دنبال می‌شود و اقدامات کارشناسی برای پیشگیری و مهار خسارات ناشی از حوادث قهری در وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام است.

وی افزود: مطالعات پایه ۲۴ حوزه آبخیز کشور امسال انجام شد و اقدامات تخصصی آبخیزداری از جمله ایجاد پارک‌های آبخیزداری برای ۱۱ شهر در معرض سیل  پیش‌بینی شده است.

خاوازی عنوان کرد: تجربه سیل شیراز و خساراتی که در منطقه دروازه قرآن این شهر برجای ماند یک هشدار جدی بود و این حوادث قهری باید با امور کارشناسی آبخیزداری کنترل شده و دیگر در سال‌های آتی نباید شاهد تکرار چنین مسایلی باشیم.

او بیان کرد: اگرچه کنترل سیلاب یکی از اهداف مهم در ایجاد پارک آبخیز است اما، این نوع سازه‌ها کاربری‌های متنوعی دارد که باید در توسعه شهرها به‌صورت بهینه از آن‌ها بهره‌گرفته شود و مردم باید با فواید این سازه‌ها آشنا شده و در عرصه مدیریت منابع آبی، صنعت گردشگری و کنترل حوادث قهری به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پارک آبخیزداری ایجاد شده در دره گردشگری گردوی اراک نمونه خوبی از سازه‌های آبخیزداری است که امروز افتتاح می‌شود.

وی، بازدید از عرصه ۲ هزار هکتاری جنگل‌کاری شده در استان مرکزی و نهالستان هایتک در ساوه برای توسعه باغات پسته کل کشور را از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی عنوان کرد و افزود: نهالستان هایتک ساوه می‌تواند پایه انواع باغ‌های مادری پسته در کشور باشد.

کد خبر: 10205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =